Korfbalsters laten punten liggen in strijd om plek 4

1 februari 2024 18:45

De meiden van Prinses Irene kwamen goed uit de startblokken. Direct in de eerste minuut viel het eerste doelpunt. Prinses Irene wist dat ze vanaf minuut 1 scherp moesten starten en dit de gehele wedstrijd door moesten zetten, maar helaas lukte dat niet en eindigde de wedstrijd in een 17-13 nederlaag.

Gaby wist in de eerste minuut meteen een afstandsschot binnen te leggen. Door een aanvallende actie van MKV wist de thuisploeg ook direct een doelpunt te raken. MKV wist door opvallende aanvallende bewegingen verschillende strafworpen te verzilveren. Tot halverwege de eerste helft ging de stand gelijk op. Prinses Irene wist goed te scoren. De meiden gingen de rust in met een tussenstand van 7-9.

De meiden kwamen helemaal doelgericht het kleedlokaal uit. De tweede helft werd fel gestart. Noor wist tweemaal de korf te raken. MKV liet zien dat ze het gele mandje ook van afstand wel konden vinden en wist ook tweemaal de korf te raken. De meiden gingen gelijk op. Aan de kant van Prinses Irene werd de wedstrijd vervroegd afgesloten door een doelpunten van Gaby en Lisan. MKV wist vanaf de 12e minuut van de tweede helft wel nog 8 doelpunten te maken, waardoor de meiden van Prinses Irene een achterstand opliepen. De wedstrijd is geëindigd in een teleurstellende 17-13. De meiden van Prinses Irene lieten de punten helaas liggen.

Opstelling en scores:
Kim van Schijndel, Florance Waals , Gaby van Santvoort (4), Maurie Verstegen (3), Noor Theunisz (3), Guusje vd Brand, Jill van Niftrik (1), Evi vd Broek (1)

Wissels:

Lisan Mikkers (1), Nora Schouten, Josje Reijnders, Jasmijn vd Pas

Stand hoofdklasse:
1. De Peelkorf      15 pt.
2. Stormvogels     13 pt.
3. Altior                 10 pt.
4. Prinses Irene       6 pt.
5. MKV                     5 pt.
6. KVC                      3 pt.

Competitie 2023-2024 Korfbal 1