Korfbalsters overtuigend naar de winst

28 januari 2024 15:00

Vandaag gingen de dames van Prinses Irene de strijd aan tegen KVC 1. KVC nam in de eerste minuten een voorsprong, maar door het hard werken van Irene is er na 5 minuten spelen geen achterstand meer geweest en liepen ze stap voor stap uit. De wedstrijd werd uiteindelijk afgefloten met de stand van 11-19.

In de voorbespreking werd er door coaches Stefan en Auke verteld dat KVC een ploeg is die we niet moeten onderschatten. Binnen het team zijn er een paar dames die we moesten uitschakelen. Vanaf minuut 1 startten de dames uit Nisseroi fel. Toch kwamen ze op 1-0 achterstand. Jill wist dit snel om te zetten naar 1-1 met een ver afstandsschot. KVC maakte de 2-1 en Gaby scoorde ook. In het begin liep het gelijk op. Maurie en Florance zorgden ervoor dat er een voorsprong van 3-4 op het bord kwam te staan. KVC maakte de 4-4 nog, maar vervolgens was het Prinses Irene die 3 maal op rij wist te scoren en de voorsprong niet meer uit handen heeft gegeven. KVC maakte net voor rust nog 2 goals. Snel hierna maakte Guusje een ver afstandsschot, waardoor de ruststand 6-8 was.

In de rust werd verteld dat we hard aan het werken waren, we echt de betere ploeg waren, maar wel de concentratie moesten houden en door moesten pakken. Gaby maakte de 6-9. KVC maakte vlak hierna de 7-9. Maurie scoorde 2x van ver. Toch bleef KVC bij en maakte ook weer een doelpunt. Nora wist een mooi afstandsschot binnen te leggen. De aanvallen van Prinses Irene liepen goed en verdedigend lieten we ons niet zomaar aan de kant zetten. Na weer wat goals van beide partijen stond het 10-14. De ingebrachte Laura wist door een mooie actie een korte kans binnen te leggen. Hierna waren het Nora en Maurie die weer het mandje wisten te vinden, 10-17. KVC wist nog 1 keer te scoren. Hierna was het weer Maurie die haar 8ste doelpunt van de wedstrijd wist te maken. Het laatste doelpunt werd gemaakt door Laura, waardoor de eindstand 11-19 werd. Door deze punten te pakken degradeert Prinses Irene niet direct en zijn gegarandeerd voor de play-off wedstrijden.

Opstelling en scores:
Maurie Verstegen(8), Noor Theunisz, Jill v Niftrik(1), Lisan Mikkers, Gaby v Santvoort(2), Florance Waals(2), Evi van de Broek, Nora Schouten(3)

Wissels:
Guusje vd Brand(1), Kim van Schijndel, Laura vd Ven(2)

As. dinsdag 30 januari wordt de inhaalwedstrijd tegen MKV gespeeld. De wedstrijd begint om 20.30 uur in sporthal De Beek in Bakel, Alle support is wederom welkom.

Stand Hoofdklasse:
1. De Peelkorf      15 pt.
2. Stormvogels    13 pt.
3. Altior               10 pt.
4. Prinses Irene     6 pt.
5. KVC                    3 pt.
6. MKV                   3 pt.

20240128-KVC-Prinses_Irene-04.jpg

20240128-KVC-Prinses_Irene-21.jpg