Huisregels

HUISREGELS op en rond het sportpark
Kantine
  • De kantine mag niet met voetbal-en/of korfbalschoenen betreden worden.
  • Tassen dienen in de daarvoor bestemde rekken geplaatst te worden.
  • In de kantine en langs de sportvelden is roken niet toegestaan.
  • Op het complex is roken enkel en alleen toegestaan op de aangegeven plek(ken).
  • Het is niet toegestaan om glaswerk mee naar buiten te nemen.
  • Alcoholische dranken dienen uitsluitend in de kantine of op het terras genuttigd te worden.

Commissiekamer
  • De commissiekamer is uitsluitend bestemd voor leiders en scheidsrechters. Verder dient iedereen toestemming te hebben van de dienstdoende vrijwilligers.

Wedstrijdvelden
  • Intrappen is enkel toegestaan op de aangewezen velden.
  • Goal(tje)s dienen na gebruik te worden teruggeplaatst.

Trainingsvelden
  • Trainingen worden alleen gehouden op de toegewezen velden.
  • Zet materiaal terug waar het stond bij aanvang van de training en/of op de daarvoor bestemde plekken.
  • Schakel veldverlichting uit indien er na afloop van de training geen gebruik meer van het trainingsveld gemaakt wordt.

Kleedlokalen
  • Door de vereniging wordt aan elk team een (deel van een) kleedkamer ter beschikking gesteld voor het omkleden voor en na wedstrijden of trainingen.
  • Indien meerdere teams tegelijk gebruik maken van een kleedkamer gebruikt ieder team één zijde van de kleedkamer.
  • Sluit kleedlokalen af en laat geen waardevolle spullen achter.
  • Kleedkamers mogen slechts betreden worden door spelers en begeleiding van het betreffende team en andere aangewezen personen.
  • Toegang voor alle andere personen is verboden.
  • Aanvegen en droogtrekken van de vloer voor het verlaten van de kleedkamer.
  • Gebruik van muziekinstallaties in de kleedkamers is toegestaan, maar houd rekening met het welzijn van anderen.
  • Voetbalschoenen buiten afvegen en/of afkloppen bij de daarvoor bestemde borstels. Niet tegen de muur!

Gebruik social media
  • Denk na voor je een bericht of foto verzendt. Ben je bewust van het mogelijke bereik van je actie. Realiseer je dat een bericht wel kan worden verwijderd, maar het zich dan al verder kan hebben verspreid.
  • Vraag je af of een bericht dat grappig bedoeld is, door anderen ook op die manier wordt uitgelegd.
  • Gebruik sociale media om elkaar positief tegemoet te treden, gebruik ze nooit om anderen te beschadigen. Let op je taalgebruik, dus geen scheldwoorden, krachttermen of andere grove uitingen.
  • Behandel team- en clubgenoten maar óók tegenstanders met respect. Beledigende, racistische, intimiderende of bedreigende uitingen zijn uit den boze. Daartegen wordt streng opgetreden.

Middelengebruik op het sportcomplex
  • Tijdens zowel wedstrijden als trainingen mag er door spelers, begeleiders en andere omstanders niet op of bij het veld gerookt worden.
  • Geen alcohol onder 18 jaar.
  • Gebruik van drugs is verboden.

Parkeren
  • De parkeerplekken rondom het complex zijn beperkt, kom daarom zo veel mogelijk op de fiets.
  • Stal fietsen alleen in de fietsenstalling en laat ze niet slingeren of onbemand achter op overige plekken op het complex.
  • Parkeer je auto of motorvoertuig enkel en alleen op de daarvoor bestemde/aangegeven plekken.