Prinses Irene blijft in de hoofdklasse

17 maart 2024 17:30

Deze zondag hadden de korfbalsters van Prinses Irene hun laatste wedstrijd voor klasse behoud. Ze namen het voor de tweede keer op tegen Corridor uit Son en Breugel. Bij beide ploegen ging het om alles of niets. Met een 7-0 voorsprong begon Prinses Irene aan deze wedstrijd. De eerste helft was het billenknijpen. De meiden uit Nistelrode gingen met een 6-7 stand de rust in, waar orde op zaken werden gesteld; dit leek te helpen. Na een betere tweede helft trokken de korfbalsters de winst naar zich toe. Na een eindstand 15-12 is klasse behoud een feit, waardoor de meiden dit konden gaan vieren.

In opnieuw een, door de fanatieke ouders van de dames, prachtig versierde zaal floot M.A. van Bentum de wedstrijd in. Het was aan het begin een beetje aftasten vanuit beide ploegen. Na drie minuten wist Florance de score te openen. De 1-0 verscheen op het scorebord. Snel daarna wist Corridor iets terug te doen. Lang bleef het 1-1. Pas na 10 minuten wist Jill de meiden uit Nistelrode opnieuw op voorsprong te zetten. In dezelfde minuut maakte Corridor de 2-2, hierna leek Prinses Irene in de wedstrijd te komen door mooie doelpunten van Nora en Kim. Echter liet Corridor veerkracht zien door de stand weer gelijk te zetten. Het was opnieuw Nora die de korfbalsters op voorsprong zetten. Dit bleek later niet het laatste doelpunt van de eerste helft, want Corridor scoorde twee keer achter elkaar, waardoor zij voor het eerst deze dag op voorsprong kwamen: 5-6. De net in het veld gebrachte Gaby liet haar kwaliteiten zien en maakte de 6-6. Met nog 2 minuten op de klok wist Corridor nog een doelpuntje op het scorebord te zetten, waardoor de meiden met 6-7 achterstand de rust in gingen.

In de tweede helft was er duidelijk meer strijdlust nodig. Dit werd door coaches Auke en Stefan duidelijk benadrukt. Helaas was het toch Corridor die het eerste doelpunt na rust maakte. Hierna was het opnieuw Gaby die de stand op 7-8 bracht. Corridor bleef scherp en wist twee keer achter elkaar het gele mandje te vinden. Met een 7-10 achterstand voor Prinses Irene moesten zij laten zien wat zij konden. Dat deden ze dan ook: met vier prachtige uitgespeelde aanvallen wisten zij erop en erover te komen. De 11-10 verscheen op het scorebord. Corridor liet zien niet voor niets naar Nistelrode afgereisd te zijn en maakte de 11-11. Invalster Emma wist meteen de 12-11 binnen te leggen met een doorloopbal. Corridor leek te spanning te voelen. Toch konden zij nog een keer op gelijke hoogte komen met Prinses Irene. Hierna was Prinses Irene heer en meester in het veld en scoorde er drie achter elkaar. Dit deden Nora, Gaby en Guusje. Met een eindstand van 15-12 blijven de meiden van Prinses Irene verdiend in de hoofdklasse; de klasse waar ze ook zeker thuis horen. Dit was de laatste zaalwedstrijd van dit seizoen. Zondag 21 april spelen zij weer de eerste veldwedstrijd, tot dan!

Opstelling en scores:
Kim van Schijndel (1), Florance Waals (2), Nora Schouten (4), Evi vd Broek, Lisan Mikkers, Noor Theunisz (2), Guusje vd Brand (1), Jill van Niftrik (1)

Wissels:
Gaby van Santvoort (3), Laura vd Ven, Emma ten Bhömer (1)

20240317-Prinses_Irene-Corridor-07.jpg

20240317-Prinses_Irene-Corridor-13.jpg