Korfbalsters winnen eerste play-down wedstrijd

25 februari 2024 20:00

In sporthal De Overbeek beloofde het een spannende wedstrijd te worden, de eerste play-down wedstrijd tegen Swift/HBSV stond op het programma. De tribune was mooi versierd en alle nodige support was aanwezig. De eerste helft ging gelijk op. De tweede helft wisten de meiden van Prinses Irene de voorsprong te pakken en gaven deze niet meer weg. De wedstrijd eindigde in een 13-10 winst.

Prinses Irene opende het score bord
Het was vooral belangrijk dat de meiden zich aan hun afspraken zouden houden. Dat ging prima en na 5 minuten wist Lisan met een mooie doorloopbal te scoren. Af en toe was er toch een foutje van Prinses Irene en dat leverde Swift/HBSV een strafworp op die goed benut werd. De eerste helft werd er steeds om en om gescoord. Aan de kant van Prinses Irene was het Nora die na een mooie actie naar binnen een doorloopbal scoorde. Lisan en Florance scoorden beiden een afstandsschot. Er waren volop kansen voor Prinses Irene, maar helaas lukte het niet zo goed om het mandje zuiver te raken. Maurie legde voor de rust nog een vrije worp binnen en de meiden van Prinses Irene gingen de rust in met een voorsprong van 5-4.

Scherp na de rust
Na de rust starten de meiden scherp en scoorden Maurie en Florance allebei van afstand. Swift/HBSV wist iets terug te komen en scoorde een korte kans. Aan de kant van Prinses Irene was het weer Maurie die twee keer van afstand scoorde en 9-5 op het scorebord bracht. De meiden van Swift/HBSV lieten het hier niet bij en het lukt hun om ook twee keer van afstand te scoren. Na een goed uitgespeelde actie was het Maurie die nog een mooi afstandsschot binnen legde, dit was haar 5de doelpunt van de wedstrijd. Daarop volgend scoorde Swift/HBSV twee keer, dit bracht de stand op 10-9. Erg spannend dus. De meiden van Prinses Irene gaven hun voorsprong niet meer af en werkten met z’n allen hard tot de laatste minuten. Het waren Kim en Jill die beiden een afstandsschot scoren en Lisan wist nog een strafworp te benutten. Het laatste doelpunt viel aan de kant van Swift/HBSV en de wedstrijd werd afgefloten met een eindstand van 13-10. Deze voorsprong van drie punten nemen de dames van Prinses Irene mooi mee volgende week bij de returnwedstrijd. Hier zal nogmaals hard gewerkt moeten worden.

Opstelling en scores:
Maurie Verstegen (5), Lisan Mikkers (3), Noor Theunisz, Guusje vd Brand, Kim van Schijndel (1), Florance Waals (2), Gaby van Santvoort, Nora Schouten (1)

Wissels:
Jill van Niftrik (1), Evi vd Broek, Laura vd Ven