Korfbalsters verliezen net van De Peelkorf

14 januari 2024 18:45

Zondag speelden de korfbalsters weer hun eerste wedstrijd na een aantal weken wedstrijd vrij te zijn geweest. Prinses Irene startte niet goed, waardoor ze in de eerste 5 minuten al met 0-4 achter kwamen. Daarna herpakten de meiden van Irene zich en vochten terug, helaas eindigde de wedstrijd in een stand van 11-13 voor De Peelkorf.

Om 12.30 uur klonk het startsignaal in sporthal De Overbeek. De dames van Prinses Irene startten niet sterk genoeg en verdedigende afspraken werden niet goed uitgevoerd. Daardoor stond er binnen 5 minuten al 0-4 op de teller. Kim was degene die voor Irene de score opende met een mooie wegtrek bal onder de paal. Een minuut later wist Maurie ook de mand te vinden met een knap afstandsschot. Zo werden door beide ploegen goede aanvallen opgezet en dit werd ook voor beide beloond. Prinses Irene ging de rust in met een 6-9 achterstand.

Na de rust hadden de meiden van Irene de flow van de laatste 15 minuten nog te pakken en het was weer Maurie die het gaatje kleiner wist te maken. Daarna was het weer De Peelkorf die wist te scoren. Waarop Florance weer snel reageerde met een korte kans. De Peelkorf bleef de hele wedstrijd met een gat van 2 punten verschil spelen en wist dit nog heel even naar een 4 punten verschil te rekken. Maurie en Lisan wisten dit gat nog te dichten, naar 2 punten verschil. Helaas werd de wedstrijd afgefloten met een eindstand van 11-13.

Opstelling en scores:
Maurie Verstegen (4), Lisan Mikkers (1), Guusje vd Brand (1), Noor Theunisz, Nora Schouten,  Jill van Niftrik, Evi vd Broek (1), Kim van Schijndel (1).

Wissels:
Florance Waals (3),  Josje Reijnders,  Jasmijn vd Pas

Stand Hoofdklasse
1. Stormvogels   11 pt.
2. De Peelkorf     11 pt.
3. Altior                8 pt.
4. MKV                 5 pt.
5. Prinses Irene   4 pt.
6. KVC                  3 pt.

20240114-Prinses_Irene-De_Peelkorf-14.jpg

20240114-Prinses_Irene-De_Peelkorf-17.jpg