Korfbalsters verliezen derby tegen Altior

13 november 2023 9:15

De eerste zaalwedstrijd liep niet helemaal zoals gehoopt. De eerste twee doelpunten vielen aan de kant van Prinses Irene maar Altior wist al snel de wedstrijd om te draaien. De stand in de rust was 4-10 en uiteindelijk verloor Prinses Irene de wedstrijd met 11-16.

Prinses Irene ging goed van start, in de eerste minuut scoorde Gaby een vrijeworp en Maurie wist een mooi afstandsschot binnen te leggen. Hierna was het Altior die twee keer achter elkaar scoorden. Prinses Irene pakte weer een voorsprong door een goede aanval waaruit Florance een afstandsschot scoorde. Prinses Irene mocht weer een vrijeworp nemen en Gaby wist hem binnen te leggen. Na 6 minuten spelen stond het 4-2. Helaas was de voorsprong niet van lange duur. De meiden van Altior wisten maar liefst nog 8 keer te scoren voor de rust en Prinses Irene wist het mandje niet meer te vinden, wat de stand op 4-10 bracht.

Na de rust was het weer Altior die wist te scoren, deze keer door een gooi met 1 hand om de schotklok weer naar 25 te krijgen. Door een goede actie naar binnen maakte Altior een overtreding en mocht Evi een strafworp nemen die ze koelbloedig binnen legden. Dit zorgden bij Prinses Irene voor wat vertrouwen. Prinses Irene kwam daarna ook in de situatie dat de schotklok bijna verlopen was. Met nog 4 seconden probeerde Florance ook met 1 hand de korf te raken. Deze ging er echter overheen. Gaby kreeg de bal nog en probeerde hetzelfde. Zij schoot in de buzzer wel raak.  3 minuten later scoorde Gaby nog een afstandschot, wat de stand op 7-11 bracht.  Altior kwam gelijk terug met twee tegenaanvallen, waarbij ze ook twee keer scoorden. Hierna volgde Gaby weer met een vrijeworp, die ze netjes binnenschoot. Er stonden nog 15 minuten op de klok en er kon nog van alles gebeuren maar helaas was het weer Altior die twee keer achter elkaar scoorden wat de stand op 8-15 bracht. Prinses Irene had nog 7 minuten om het gat op het scorebord zo klein mogelijk te maken. Na een verdedigende fout van Altior mocht Prinses Irene een vrijeworp nemen die Nora netjes binnenschoot. Altior scoorde hierna nog een keer door een actie naar binnen.  Aan de kant van Prinses Irene was het weer Gaby, die lekker in de wedstrijd zat en haar 6de doelpunt binnen gooide met een vrije worp. Het was Kim die als laatste de korf wist te vinden en na een goede aanval een afstandsschot kon scoren.

Opstelling en scores:
Maurie Verstegen (1), Gaby v Santvoort (6), Guusje vd Brand, Florance Waals (1), Lisan Mikkers , Noor Theunisz , Nora Schouten(1) , Kim v Schijndel (1).

Wissel:
Jill v Niftrik en Evi vd Broek (1)

Stand hoofdklasse:
1. Altior                 2 pt