Korfbalsters nog steeds puntloos

8 oktober 2023 16:00

Wat een mooie zondag had moeten worden, liep voor de dames uit Nistelrode net wat anders. De wedstrijd werd gelijk door ODC geopend, de meiden van Prinses Irene wisten enige tijd voor te staan. Ze gingen de rust in met een kleine voorsprong van 6-5. Na de rust was ODC scherper en liepen ze snel uit. Uiteindelijk werd de wedstrijd afgefloten met een 7-11 stand voor ODC.

De dames van Prinses Irene startten niet fel genoeg. ODC daarentegen wel en opende de score in de eerste minuut. Echter wist Gaby na 2 minuten een mooi schot te raken. Dit werd gevolgd door 2 doelpunten van Nora Schouten en Kim van Schijndel. De meiden zaten in de flow. Ze waren iets te enthousiast, waardoor ze 2 overtredingen tegen kregen. ODC bracht de stand daardoor op 3-3. Na een time-out en een goede peptalk wisten Nora en Noor het gele mandje snel te vinden. Dit werd gevolgd met een tegengoal. Florance volgde in die zelfde minuut met een korte kans. De meiden wisten een mooie voorsprong te pakken. Net voor het rustsignaal wist ODC er nog een in de gooien, waardoor de meiden naar binnen gingen met een stand van 6-5.

Na de rust waren de meiden van Prinses Irene weer niet scherp genoeg. ODC daarin tegen waren erg scherp. Ze wisten de eerste 5 minuten van de tweede helft er vier in te leggen. Daardoor liep ODC uit. Prinses Irene had dit niet aan zien komen. De meiden zijn hard aan het werk gegaan. Helaas heeft dit niet positief mogen uitdraaien. ODC wist nogmaals de korf te vinden. Hiermee liep ODC uit naar een stand van 6-10. Prinses Irene had door dat het lastig was om nog te kunnen winnen. Prinses Irene bleef maar wisselen. Wissel Jasmijn wist nog een mooi afstand schot te raken. Dit werd in die zelfde minuut gevolgd door het elfde doelpunt van ODC. Dit was tevens ook het laatste doelpunt van de wedstrijd. ODC wist de punten mee te nemen. De wedstrijd eindigde in een uitslag van 7-11.

Opstelling en scores:
Gaby van Santvoort (1), Maurie Verstegen, Noor Theunisz (1), Lisan Mikkers, Florance Waals (1), Evi vd Broek, Nora Schouten (2), Kim van Schijndel (1)

Wissels:
Jasmijn van der Pas(1),  Jill van Niftrik, Guusje van den Brand