Alle genomineerden voor Sportman/-vrouw van het Jaar

5 januari 2019 6:00

Webredactie

Vanavond is de nieuwjaarsreceptie van RKSV Prinses Irene. De organisatie hoopt u dan graag te verwelkomen, evenals de genomineerden voor de titel van Korfbalster van het Jaar, Voetballer van het Jaar en Voetbalster van het Jaar. Vergeten wie de genomineerden zijn voor de diverse titels? Voor uw gemak hebben wij hen allemaal nog een keer op een rijtje gezet.

De uitnodiging voor de nieuwjaarsreceptie kon u eerder al op de website vinden en zoals bekend is dan ook de officiële bekendmaking van Korfbalster van het Jaar, Voetballer van het Jaar en Voetbalster van het Jaar. Alle aanwezigen op de nieuwjaarsreceptie kunnen die avond direct hun stem dan uitbrengen op alle genomineerden. Per categorie (Korfbalster, Voetbalster en Voetballer van het Jaar) zal dit een winnaar opleveren. Uit hen zal dan uiteindelijk de Sportman of - vrouw van het Jaar 2018 worden gekozen. Deze dame of heer ontvangt de Linda van Venrooij Award. Wat betreft deze titel zit de stemprocedure iets anders in elkaar. Wilt u nog even teruglezen hoe het nou allemaal in elkaar zit of kijken wie de voorgaande jaren deze titel mee naar huis nam, dan kunt u hier terecht.

Marina van Venrooij | Genomineerd: 2010, 2011, 2012, 2013, 2015 en 2016. Gewonnen: 2010 en 2016.

Een dame met een drive waar je u tegen zegt. Ze staat er elke week met in het achterhoofd dat ze pas herstellende is van een kruisband blessure. De motivatie en power die ze heeft laten zien in haar herstel zijn heel bijzonder. Nu ze weer volledig terug is, zorgt ze ervoor dat ze anderen beter laat spelen en scoort zelf makkelijk mee.

Lotte Wilbers

Ook Lotte komt terug van een kruisbandblessure. Momenteel maakt ze veel doelpunten in haar vak en zorgt ze ermee voor dat we meer scorend vermogen hebben. Daarnaast is Lotte als invalster van Korfbal 2 vorig jaar bij Korbal 1 heel belangrijk geweest in de promotie/degradatie-wedstrijden tegen Peelkorf. Ze maakte als spits de belangrijke doelpunten voor lijfsbehoud.

Gaby van Santvoort | Genomineerd: 2017

Gaby is belangrijk voor het team. Elke week krijgt ze de opdracht om de meest scorende dame uit te schakelen in haar vak, ze doet dit elke week en is (bijna) elke week winnaar van het onderlinge duel. Daarnaast is ze ook scorend aanwezig en zorgt op veel momenten voor het doelpunt dat ons wat meer lucht geeft.

Genomineerd: 2014 en 2017. Gewonnen: 2014.
| Sharron van Os

Elk seizoen laat Sharron zien dat ze een bepalende speelster kan zijn voor het team. Dit seizoen heeft Sharron 11 van de 29 gemaakte doelpunten op haar naam staan! Niet voor niets dat elke coach van de tegenpartij na elke wedstrijd enorme bewondering heeft voor de kracht en strijd die zij in elk duel inzet om het maximale uit een aanval te halen. Iemand van onschatbare waarde voor het team.

Nika Fokkinga

Dit seizoen maakt Nika een enorm goede ontwikkeling door als centrale verdedigster. Nika is een teamplayer, geeft altijd meer dan100% en heeft een echte winnaarsmentaliteit. Zij is de enige speelster die tot aan de winterstop (nog) alle wedstrijden is gestart en volledig heeft uitgespeeld. Nika hopen we nog lang bij ons in het elftal te zien voetballen, waar ze de potentie heeft om een waardige en dragende speelster zou kunnen worden voor Vrouwen 1.

Lindy Pittens

Lindy laat zien dat persoonlijkheid een belangrijke factor is binnen het voetbal. Wat Lindy op mentaal gebied heeft doorstaan, is een voorbeeld voor velen hoe snel het kan omslaan als je maar geduldig bent en er maar voor blijft gaan. Daardoor heeft ze ook haar plek op de rechtsback afgedwongen, waar ook Lindy zich steeds beter begint door te ontwikkelen.

Jerin van de Rakt

Jerin heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een betrouwbare linkerverdediger in het team. Hij heeft een goede instelling, zet zich altijd voor 100% in voor het team en zorgt er daarnaast voor met zijn kopkracht dat de tegenstander niet kan scoren.

Tim van der Heijden | Genomineerd: 2014. Gewonnen: 2014

Tim is een technische speler. Hij heeft een goed loopvermogen, waardoor hij in combinatie met zijn techniek goed inziet waar de bal naar toe moet. Hij ziet de ruimte in het veld. Daarnaast is het afgelopen seizoen zijn duelkracht positief verbeterd.

Koen Bollen

Koen is een sterke verdediger die van achteruit goed sturing aan het spel kan geven. Binnen, maar ook buiten het veld is Koen belangrijk voor het team. Hij zorgt voor een goede rugdekking en kan daarnaast ook aanvallend met corners en vrije trappen zijn steentje bijdragen.

2018 2019 Korfbalster van het jaar Nieuwjaarsreceptie Sportman-vrouw van het jaar Voetballer van het Jaar Voetbalster van het Jaar