Nominaties korfbalster van het jaar

2 januari 2024 1:00

Webmaster - Illustratie: Janine Kerkhof

Binnen een paar seizoenen heeft het 1e korfbalteam een ware metamorfose ondergaan. Heel veel routiniers zijn een treetje lager gaan spelen, waardoor er nu een erg jong team staat. De enige routinier is alleen nog, de ook nog relatief jonge, Gaby van Santvoort. Zij behoort tot een van de 3 genomineerde speelsters en zou een trilogie kunnen scoren. Zij zou daarmee op gelijke hoogte komen met Laura van de Ven die in 2013, 2015 en 2017 dat werd. Gaby was in 2019 en vorig jaar korfbalster van het jaar, in 2020 en 2021 was er geen verkiezing vanwege corona. Naast Gaby dus twee jonge talentvolle speelsters in de persoon van Kim van Schijndel en Lisan Mikkers, die kans maken op deze mooie titel. Ja en als U een goed geheugen heeft dan weet U dat dit ook vorig seizoen de 3 genomineerden waren!

Kim van Schijndel:
Kim speelt al enkele jaren in de selectie van Prinses Irene en is inmiddels een vaste waarde in het eerste team. Met haar vele rebounds is ze erg belangrijk voor haar team.
Niet alleen in de rebound is Kim een meerwaarde voor Prinses Irene 1. Ook heeft zij al meerdere malen laten zien uitstekend iemand één-op-één uit te kunnen schakelen. Daarnaast kunnen we haar naam ook steeds regelmatiger op het score formulier opschrijven.
Naast haar korfbalkwaliteit brengt Kim ook vaak de nodige gezelligheid met zich mee. Ze zal als één van de eerste in de kantine staan en als één van de laatste weggaan.
Als jeugdtrainer zet Kim zich veelvuldig in voor de vereniging en hoopt ze haar korfbalkennis over te brengen op een nieuwe lichting talenten.
Een terechte nominatie Kim, gefeliciteerd!
20230205-Prinses_Irene-DDW-32.jpeg

Lisan Mikkers:
Lisan weet wat het is om voor het eerste team van Prinses Irene uit te komen. Na een aantal jaren in het tweede team is zij inmiddels niet meer uit het eerste weg te denken. Haar verdedigende kwaliteiten zijn ook bij tegenstanders bekend.
Haar snelheid en uithoudingsvermogen maken Lisan daarnaast ook tot een aanvallend wapen. Ze weet steeds beter hoe ze haar snelheid kan benutten om tot kansen te komen. Zodoende laat ze aanvallend ook steeds vaker van zich horen.
Je kan Lisan het best omschrijven als een erg leergierig iemand. Tijdens de training grijpt ze regelmatig momenten aan om haar vragen aan de trainersstaf te stellen. Opgedane kennis deelt zij daarna met de speelsters die zij wekelijks training geeft.
Lisan, gefeliciteerd met jouw nominatie!

image0.jpeg

Gaby van Santvoort:
Gaby speelt al vele jaren in het eerste team van Prinses Irene en mag zich sinds dit seizoen ook aanvoerder van ons vlaggenschip noemen. Met haar leiderschapskwaliteiten zal zij haar ploeg dit seizoen de weg moeten wijzen.
Haar korfbalkwaliteiten zijn bij iedereen bekend. Gaby maakt gemakkelijk goals, kan haar directe tegenstander helemaal uitschakelen als het moet en pakt ook regelmatig menig rebound mee tijdens de wedstrijd.
Niet te snel genoegen nemen met minder is hetgeen Gaby kenmerkt. Op een rustige en respectvolle manier zorgt ze ervoor dat de speelsters om haar heen steeds tot het gaatje gaan.
Ook zij deelt haar kennis en kunde met de jeugd van Prinses Irene en doet dat met heel erg veel plezier.
Gaby, jij mag trots zijn op deze nominatie!
Gaby.jpeg

Korfbalster van het jaar