Nominaties voetbalster van het jaar

2 januari 2024 22:45

Webmaster - Illustratie: Janine Kerkhof

Oumaïma El Bakkali Is een van de drie genomineerden voor voetbalster van het jaar. Vorig jaar was zij ook genomineerd, maar toen ging teamgenote Elien Ploegmakers met de titel aan de haal. Zij neemt het op tegen Sara Theunisz, afkomstig uit onze eigen jeugd. Uw webmaster herinnert zich dat zij, als 12-jarig meisje, meedeed aan de ‘ Van Tilburg Voetbaldagen’. Ze had nog nooit een wedstrijd gespeeld begreep ik toen. Jiska Theunissen is vaak belangrijk voor het vrouwenelftal en weet het doel makkelijk te vinden. Ze kan op verschillende posities uit de voeten op het middenveld en voorhoede.

Oumaïma El Bakkali

Oumaïma maakte ook het afgelopen kalenderjaar weer de nodige kilometers vanuit Arnhem om wekelijks het oranje shirt aan te kunnen trekken. Oumaïma is de rots in de laatste linie en heeft laten zien een gouden linker te hebben. Ondanks haar jonge leeftijd krijgt Oumaïma steeds meer verantwoordelijkheid binnen het team. “Oumi” voelt zich als een vis in het water bij Prinses Irene. De aanvoerdersband die "Oumi" dit seizoen enkele keren heeft mogen dragen is een teken van vertrouwen en waardering.

Oumama_El_Bakkali.jpeg

Sara Theunisz

Komt in aanmerking als genomineerde omdat zij een speelster is waarop je kan bouwen. Een van de speelsters die altijd present is. Sara is een speelster vanuit onze eigen jeugd. Daar waar Sara voorheen voornamelijk als aanvaller stond gepositioneerd, laat ze dit seizoen zien ook vanuit het middenveld goed uit de voeten te kunnen.

Sara_Theunisz.jpeg

Jiska Theunissen

Jiska is een aanvallende speelster binnen Vrouwen 1. Zij heeft het afgelopen kalenderjaar een belangrijke aandeel gehad in het maken van doelpunten voor Vrouwen 1. Jiska kwam drie seizoen geleden over van FC Eindhoven en voelt zich binnen Prinses Irene op haar plek. Enkele jeugdspelers/speelsters zullen Jiska ook kennen van het Udens College waar Jiska werkzaam is als leerkracht.
Jiska_Theunissen.jpeg

Voetbalster van het Jaar