Meggy Wijnen is Sportvrouw van het Jaar 2017

7 januari 2018 16:00

Webredactie

"En de Sportman of -vrouw van 2017 is..." Voorzitter René van de Ven liet iedereen nog even wachten in spanning. "Ik zie ze alle drie zitten!" De afloop kennen we ondertussen: Meggy Wijnen mag zich Sportvrouw van het Jaar 2017 noemen, nadat ze eerder al de titel van Voetbalster van het Jaar had ontvangen.

Meggy was samen met haar teamgenoten Fabiènne Balvers en Sharon van Os genomineerd voor deze laatste titel. Ook de Korfbalster van het Jaar en Voetballer van het Jaar zijn die avond bekend gemaakt. Korfbalster van het Jaar is Laura van de Ven geworden. Overigens lijkt zij er telkens een jaar tussen te laten voordat zij de prijs (weer) in ontvangst neemt. Eerder had zij namelijk de prijs ook al gewonnen in 2013 en 2015. Bij de voetballers ging uiteindelijk Koen Pittens naar huis met de titel. Ook hij had eerder al eens gewonnen (in 2015).

Alle aanwezigen konden zich, hoorbaar, vinden in de uitslag. Meggy is al jaren een vaste kracht van Vrouwen 1. Ondanks haar jonge leeftijd is zij een ervaren speelster en zij is dit seizoen dan ook captain geworden. Tekenend is voor Meggy dat ze in haar speech meteen de aanwezige leden van familie Ikanubun dankte voor hun komst en de vrijwilligers van de club dankte voor hun inzet, evenals dat ze ook haar medespeelsters in het speciaal bedankte. Zij heeft dit jaar een pittig jaar achter de rug. "Ik kon toch mijn plekje vinden bij het voetbal," aldus de Sportvrouw van het Jaar 2017. Ze ontving de prijs uit handen van Talitha Groenendaal, lid van de Ikanubun-familie, teamgenoot bij Vrouwen 1 en goede vriendin van Meggy Wijnen.

Meggy Wijnen met de Amandus Ikanubun-Award in handen.
Meggy Wijnen met de Amandus Ikanubun Award in handen.

Vlnr Meggy Wijnen (Voetbalster van het Jaar), Laura van de Ven (Korfbalster van het Jaar) en Koen Pittens (Voetballer van het Jaar)
Meggy Wijnen (voetbalster van het Jaar), Laura van de Ven (Korfbalster van het Jaar) en Koen Pittens (Voetballer van het Jaar) ontvingen ieder een aandenken en een bos bloemen, nadat zij elk tot winnaar in hun categorie waren gekozen.

Meggy Wijnen (Sportvrouw van het Jaar) in omhelzing met goede vriendin en lid van Ikanubun-familie Talitha Groenendaal.

Meggy Wijnen (Sportvrouw van het Jaar) en Talitha Groenendaal

2017 2017-2018 Activiteit Koen Pittens Korfbalster van het jaar Laura van de Ven Meggy Wijnen Nieuwjaarsreceptie Sportman-vrouw van het jaar Voetballer van het Jaar Voetbalster van het Jaar