Tegels uit kantine verwijderd

19 april 2023 0:00

Webmaster

Maandag 17 april was het een drukte van belang in onze kantine met een aantal vrijwilligers, van de vrijdagploeg en leden van de “Groot Onderhoud Commissie”. Precies zoals in de planning stond werd op die dag begonnen met het verwijderen van een groot aantal vloertegels in onze kantine. Na problemen met wateroverlast zijn de nodige tegels losgeraakt en moeten vervangen worden.

In de kantine gaan ze er allemaal uit, in de keuken en op een aantal andere plaatsen zullen er een aantal worden vervangen, soms kan een loszittende weer geplakt worden hebben we begrepen. Eerder kon je hierover al een bericht lezen.

In het voorste gedeelte van de kantine blijft de tegelvloer voorlopig nog liggen, totdat in juni deze ook wordt verwijderd.
Het verwijderen van de tegels verliep best vlotjes. Een grote (stoffige?) klus is het verwijderen van de lijmlaag. Hiervoor wordt een professioneel bedrijf ingeschakeld dat dit, in juni, machinaal doet.
Op plaatsen waar slechts enkele tegels verwijderd hoeven te worden, wordt de lijmlaag nu al verwijderd met een kango. Op een van de foto’s is Piet Rovers daarmee bezig. Willy v.d. Boogaart slijpt er een aantal voegen uit, zodat de tegels verwijderd kunnen worden zonder dat “de buurman” beschadigd raakt en of los komt te liggen.
Nadat in juni de lijmlaag is verwijderd, zal in juli een nieuwe vloer worden gelegd.

Overigens kan de vloer zonder tegels nu nog gewoon gebruikt worden, al zal dat natuurlijk minder sfeervol zijn dan met een mooie tegelvloer.
Bij de start van het seizoen 2023-2024 moet het er dan allemaal weer keurig uitzien.

44E33DE8-CA76-403B-9C2D-A99F26FA0C44.jpeg
vlnr: Marcel Kerkhof, Piet Rovers, Albert Smits, Harrie Jansen zien we gedeeltelijk op de rug

9E36ABC2-15D4-4B1E-9684-591F85162101.jpeg
Willy v.d Bogaart hakt met de hand de zijkanten schoon, want dat gaat niet machinaal