Nieuwe tegelvloer in kantine

3 april 2023 12:45

Bestuur

De afgelopen maanden is de schade aan de tegelvloer in de keuken en kantine door verschillende experts onderzocht. Uiteindelijk is de conclusie dat de tegelvloer in de kantine er uit moet en dat de loszittende tegels in de keuken, hal en opslagruimte door het injecteren van een nieuwe lijmlaag via de voegen weer kunnen worden vastgezet.

Vanaf maandag 17 april wordt gestart met het verwijderen van de tegels in de kantine. In de maand juni zal dan de lijmlaag worden verwijderd en de loszittende tegels in de keuken, hal en opslagruimte worden geïnjecteerd.  In juli zal de nieuwe tegelvloer in de kantine worden gelegd.

We ontkomen er niet aan dat deze werkzaamheden tot enige overlast gaan leiden, maar proberen dit zoveel mogelijk te beperken.  In ieder geval is het streven dat alle activiteiten gewoon door kunnen gaan en de kantine op de gebruikelijke tijden openblijft. Vanaf het nieuwe seizoen is de kantine dan van een nieuwe tegelvloer voorzien waarbij de keuze is gemaakt een tegel neer te leggen die stroever is, zodat deze niet te glad wordt als deze nat is.

Voor de afwikkeling van de schade en het opstellen van een plan van aanpak hebben wij dankbaar gebruik kunnen maken van de expertise van Aannemersbedrijf Ron van Roosmalen, die dit geheel belangloos doet.

Ook Tegelhandel Van Schijndel heeft laten zien dat hij de vereniging een warm hart toedraagt en door het verlenen van een aanzienlijke korting leveren zij een belangrijke bijdrage aan het kunnen vernieuwen van de tegelvloer.

De komende maanden zullen wij regelmatig een beroep doen op onze vrijwilligers en andere ondernemingen om dit project tot een goed einde te kunnen brengen. Wij hopen van harte dat wij dan op éénzelfde bijdrage kunnen rekenen als de genoemde ondernemingen hebben gedaan.

Piet Rovers,

Willy van den Boogaart,