Tweede korfbalteam verdient support!

16 maart 2023 0:00

Korfbalcommissie

Aanstaande zondag speelt Korfbal 2 een belangrijke wedstrijd voor klassebehoud. Indien de wedstrijd gewonnen wordt, of bij een gelijkspel, dan zijn ze veilig. Een spannende wedstrijd dus waar de korfbalsters de nodige support bij kunnen gebruiken! De wedstrijd wordt gespeeld om 15.00 uur in zaal de Zaert in Heeswijk-Dinther met DAKOS 2 als tegenstander.

Prinses Irene en DAKOS troffen elkaar begin januari, waarbij DAKOS de punten in eigen huis hield.  Het werd toen 14-12, in het voordeel dus van DAKOS. Toch zegt dit niet alles. In januari was het erg spannend tussen de twee ploegen en waren ze erg aan elkaar gewaagd. Met een ruststand van 6-6 kon er eigenlijk nog alles gebeuren. Uiteindelijk was het DAKOS die in een mindere fase van Prinses Irene een gat wist te slaan, wat Prinses Irene ondanks hun harde werk niet meer kon dichten.

Beide ploegen hebben in de competitie 8 punten bij elkaar weten te sprokkelen. Prinses Irene haalde de punten bij Rosolo, DAW Schaijk (tweemaal) en Rooi. DAKOS wist dus te winnen van Prinses Irene en DAW Schaijk (tweemaal) en gelijk te spelen tegen VIOS/Spes (M) en Rosolo.
Interessant detail, is dat onze voormalige hoofdcoach Arno Theunisse bij DAKOS met de scepter zwaait. Arno heeft natuurlijk erg veel voorkennis van onze speelsters, wat de voorbereiding voor hen net wat makkelijker maakt.  Ook was de Prinses Irene selectie in januari enorm gehavend. Met maar liefst vier speelsters uit lagere teams ging Prinses Irene toen op pad.

Op papier kunnen we dus heel veel zeggen over deze wedstrijd, maar uiteindelijk zal zondag 19 maart om 15.00 uur het startsignaal klinken om te gaan bekijken welk team zich veilig kan spelen in de reserve hoofdklasse. Eén ding is zeker: het zal spannend worden in Heeswijk-Dinther. De meiden kunnen in ieder geval alle support gebruiken, om klassebehoud te bewerkstelligen. Dus hopelijk tot zondag om 15.00 uur!

15.00 uur - PRINSES IRENE 2 - DAKOS 2
De Zaert, Heilige Stokstraat 1, Heeswijk-Dinther
onder leiding van scheidsrechter R. Landwier

STAND RESERVE HOOFDKLASSE