Korfbalsters spelen belangrijke wedstrijd

18 januari 2019 10:15

Korfbal 1

Aanstaande zondag wordt het spannend in zaal de Schop in Asten. Prinses Irene, dat momenteel de zevende plek bemant, gaat op bezoek bij de nummer acht, ODC. Dit belooft een hard duel te gaan worden, want een achtste plek op het einde van de competitie betekent rechtstreekse degradatie.

Officieel begint aanstaande zondag voor het eerste team de tweede helft van de zaalcompetitie. Officieus is het pas wedstrijd zeven, omdat de wedstrijd tegen de Korfrakkers dinsdag nog ingehaald wordt. Hoe dan ook kan er vanaf nu wel degelijk gekeken worden naar de ranglijst. Prinses Irene heeft uit zes wedstrijden twee punten gehaald, en ODC één punt uit zeven wedstrijden. Voor Prinses Irene komen de punten uit de vorige wedstrijd tegen ODC, dus dat biedt perspectief. Destijds werd met 19-14 gewonnen.

ODC heeft het echter deze eerste helft van de zaalcompetitie ook nog helemaal niet zo slecht gedaan. Met een gelijk spel tegen Swift en een nipte nederlaag tegen Spes afgelopen zondag, geldt ook voor ODC dat ze elke keer net achter het net vissen. Voor Prinses Irene gaat eigenlijk hetzelfde op: veel wedstrijden zijn spannend, maar Prinses Irene kan ook vaak niet doordrukken.

Het directe duel tussen deze twee tegenstanders lijkt dus een belangrijke en ook spannende te worden. Beide ploegen zullen gebrand zijn op de overwinning. Een zevende plek biedt in ieder geval nog kansen om omhoog te kijken, of desnoods het promotie-degradatie duel te mogen uitvechten. Zo ver is het echter nog lang niet, maar de punten van aanstaande zondag zullen in ieder geval duur verkocht worden. Om 16.20 uur zal C.M. Pieters het beginsignaal geven voor de wedstrijd. Natuurlijk is alle steun weer welkom.

Programma TOPklasse:
14.30 uur de Korfrakkers - Rosolo