Korfbalsters gaan weer op pad komend seizoen

12 augustus 2019 20:00

Webredactie

Aankomend weekend gaat ook de Korfbal-selectie starten aan de voorbereiding voor de nieuwe competitie. De exacte teams zijn nog niet bekend, want net zoals andere jaren worden daar de selectiewedstrijden voor gespeeld waarna wordt geselecteerd. Wat wel al bekend is, zijn de competitie-indelingen en het oefenprogramma. Benieuwd? Lees vooral mee.

Donderdag 22 augustus wordt er allereerst gestart met een oefenwedstrijd tegen Dakos. Zowel Dames 1 als Dames 2 zullen dan aantreden. Mogelijk volgt er in dat weekend nog een toernooi, maar anders zal er (een week later) op 1 september in ieder geval voor de gehele (voor)selectie een activiteit zijn. Vorig jaar was dat een mengeling tussen gezellig en sportief, dus dat belooft nog wat!

Vervolgens begint zondag 8 september al de competitie voor Dames 2. Dames 1 heeft die dag nog een oefenprogramma in de agenda staan, want voor hen begint de competitie pas op 15 september. De tegenstanders in die competities zijn ook al bekend.

Korfbal 1

Korfbal Dames 1 is actief in de Dames TOP-klasse B. Er is ook een TOP-klasse A, daar spelen vrijwel alle teams in uit de TOP-klasse uit de omliggende dorpen (Nuland, Erp, Heeswijk-Dinther), maar dit seizoen mogen de dames de hort op. Overigens zijn het daarmee zeker geen onbekenden. De Peelkorf, Rosolo en Swift bijvoorbeeld heeft Prinses Irene de afgelopen seizoenen al vaker tegenover zich gehad.

Astrantia/ONA 1

Middelaar

DDW/SDO '99 1

Hooge Mierde

De Peelkorf 1

IJsselsteyn (Limburg)

Prinses Irene 1

Rosolo 1

Reusel

Swift (V) 1

Velden

Korfbal 2

Dames 2 komt uit in de reserve Hoofdklasse. Zij hebben het geluk dat ze met De Korfrakkers (Erp) en Altior (Heeswijk-Dinther) wel nog twee teams hebben uit de directe omgeving.

Dames reserve Hoofdklasse

Altior 2

Heeswijk-Dinther

DAKOS 2

Someren

De Korfrakkers 3

Erp

De Peelkorf 2

IJsselsteyn Lb

Klimroos/VVO 2

Hapert

Oxalis 2

Hegelsom

Prinses Irene 2

Stormvogels (L) 2

Zaalcompetitie

De zaalcompetitie is voor de korfbalteams ook bekend. Korfbal 1 zal ook komend jaar weer uit komen in de (pittige!) TOP-klasse. Ook dan staan zij o.a. weer tegenover de Erpse Korfrakkers.

Korfbal 2 is ook in de zaal actief in de reserve Hoofdklasse. Dat na de TOP-klasse het hoogste niveau, maar het betekent overigens niet dat deze teams dichterbij zijn. Alleen Heeswijk-Dinther en Nuland zouden – bij wijze van spreken – nog op de fiets te doen zijn, voor de overige wedstrijden zijn de dames wel een tijdje onderweg.

Dames TOP-klasse

Prinses Irene 2

Stormvogels (L) 2

Luyksgestel