Korfbalsters verliezen tegen SPES

15 april 2018 22:30

Zondagmiddag werd een fysieke strijd uitgevochten op het korfbalveld. SPES kwam redelijk snel op voorsprong en deze kwam niet meer in gevaar. Met een 2-7 achterstand werd er gerust. Na rust kon Prinses Irene de korf iets beter vinden, maar SPES was ook in de tweede helft letterlijk en figuurlijk een maatje te groot. De eindstand was 8-16.

Volop strijd
Met de wedstrijd van de tweede teams van Prinses Irene en SPES nog in het achterhoofd, begon de wedstrijd tussen de eerste teams meteen pittig. SPES liet zien de punten mee naar Milsbeek te willen nemen en het niet zo spannend te willen maken zoals het tussen de tweede teams was. Met dat doel kwam Prinses Irene al snel achter tot 0-3. Maddy van Dijk, de meest zuivere speelster van vandaag, knalde toen de eerste voor Prinses Irene binnen. Prinses Irene had moeite met een aantal speelsters van SPES, omdat zij door hun lengte veelal balbezit konden blijven houden in hun aanvallen. In de aanvallen van Prinses Irene waren de dames juist soms te haastig, waardoor niet de beste kansen werden uitgespeeld. Desondanks wist Maddy van Dijk de tweede binnen te schieten van afstand. Dit waren in de eerste helft de enige twee doelpunten voor Prinses Irene, terwijl SPES er zeven binnenschoot.

Fysiek
Na rust was het SPES die meteen in de eerste minuut de korf vond. Maddy van Dijk zag echter meteen daarna haar kans, en schoot de derde van vandaag voor haar en Prinses Irene binnen. In de rust was besproken dat de oranjehemden nog beter in de duels moesten klimmen, en daarmee moesten zorgen voor meer balbezit. In de volgende periode kwamen er kansen, omdat de fysieke duels nu ook gewonnen werden door Prinses Irene. De scheidsrechter zag in deze fase ook een aantal overtredingen aan SPES kant, die terecht een aantal vrije worpen opleverde. Laura van de Ven rondde een strafworp af, en meteen daarna was het opnieuw Maddy van Dijk die raak schoot. Linda van Tilburg bracht de stand op 6-11 na een goed uitgespeelde vrije worp. Hoewel het even leek dat Prinses Irene weer dichterbij kon komen, kwam er daarna een lange fase zonder doelpunten aan Prinses Irene zijde. SPES scoorde echter rustig door en vergrootte hun voorsprong naar 6-15. Na een blessure van Laura van de Ven, kon de in het veld gekomen Lotte Wilbers een terechte strafworp binnenleggen. In de laatste fase was Sanne Pluk nog trefzeker onder de korf, maar ook SPES vond in de laatste minuut nog het gele mandje. De scheidsrechter floot daarmee af met een 8-16 eindstand.

Opstelling en scores
Laura van de Ven (1), Evy van den Akker, Sanne Pluk (1), Nora Schouten, Maddy van Dijk (4), Annelies Thijssen, Hilde Pittens, Linda van Tilburg
wisselspeelsters
Lotte Wilbers, Lina van Dijk