Pr. Irene 2 - Spes 2 11-13

15 april 2018 19:45

Rita Pater

In een prachtige wedstrijd vol strijd en spanning moesten we helaas in de laatste minuten de punten aan, de koploper in onze poule, Spes 2 laten. De wedstrijd ging verloren met 11-13.

de 2e helft veld zijn we prima gestart met 3 punten uit de eerste twee wedstrijden. Omdat ook de uitwedstrijd maar nipt verloren werd tegen Spes 2, gingen we vol vertrouwen het veld in om ook vandaag tot het uiterste te strijden om de punten in Nistelrode te houden. Esther wist de score te openen door een toegekende strafworp te benutten. Daarna was het 3x op rij raak voor Spes. We balden echter rustig door en Robin wist met een mooi afstandsschot de 2-3 op het scorebord te brengen. Ook Spes scoorde van ver, maar Anne wist uit een hele mooie combinatie met Lotte de 3-4 in het mandje te gooien. Weer wist Spes 2x op rij te scoren en bracht zo het verschil naar 3 doelpunten. Esther wist vlak voor rust een goed uitgespeelde korte kans raak te schieten waardoor we met een 2-4 achterstand gingen rusten. In de 2e helft barstte de strijd tussen de twee ploegen pas goed los. Spes bracht de 4-7 op het scorebord. Laura vd Ven werd door coach Arno Theunissen ingebracht om wat tegenwicht te bieden aan een lange dame van Spes. Lotte wist uit een strafworp de 5-7 te scoren. Spes wist echter weer het gaatje naar 3 te vergroten. Tijd om 2 aanvallende wissels in te brengen. Lina v. Dijk en Marina van Venrooij kwamen beiden in t veld. Marina mocht na een lange kruisbandblessure vandaag weer haar eerste speelminuten maken. Hartstikke fijn dat ze weer van de partij kan zijn! Robin scoorde de 6-8 uit een doorloopbal. Spes wist een vrije worp te verzilveren, weer drie doelpunten verschil. Daarna waren het Esther en Lotte die beiden koelbloedig bleven en allebei een strafworp wisten te benutten 8-9. Spes bleeft echter doorgaan met scoren en maakte de 8-10. Door twee mooi doelpunten van Lotte, een doorloopbal en wederom een strafworp wisten we langszij te komen 10-10. Het werden hele spannende laatste minuten waarin de meiden er alles aan deden om de punten in Nistelrode te houden. Spes benutte een strafworp en kort daarna een afstandsschot 10-12. Meteen wist Carolien tegen te scoren en stond het weer 11-12. Spes besliste echter de wedstrijd in hun voordeel door van afstand het laatste doelpunt van de wedstrijd te scoren 11-13.
Meiden een prachtige wedstrijd waarin vooral de 2e helft heel veel strijd is geleverd. Blijf dit zo doen, dan volgen er zeker nog een paar overwinningen dit seizoen.

Opstelling en scores:
Esther v. Venrooij (3x), Robin vd Boom (2x), Lizan Kerkhof, Anke v. Leuken, Anne Scouten (1x), Carolien v. Santvoort (1x), Lotte Wilbers (4x), Marleen Thijssen.
Wisselspeelsters: Lina v. Dijk, Lizelle v. Zutphen, Marina v. Venrooij en Laura vd Ven