Korfbalsters winnen spannend duel

14 mei 2023 20:00

De meiden van Prinses Irene 1 mochten afgelopen zondag voor de 2e keer in de competitie tegen Dakos spelen. Deze ploeg staat onder leiding van oud-coach Arno Theunisse, die vorig seizoen nog bij Prinses Irene coach was. Dit betekende dus dat Arno de dames van Prinses Irene goed kende en dit zou voor Dakos gunstig kunnen zijn. De ruststand was 3-4, in het voordeel van Dakos, maar uiteindelijk ging Prinses Irene er met de winst vandoor met een eindstand van 10 - 8

Het duurde in de 1e helft lang voordat de score geopend werd. Prinses Irene had genoeg kansen om het eerste doelpunt te maken. Dakos wist door een goed afstandschot in de 20e minuut het eerste doelpunt te maken. Snel daarna kon Noor wat terug doen en maakte een mooie doorloopbal.

Dakos wist hier snel antwoord op te geven en maakte de 1-2. Gaby had vandaag het gele mandje weer gevonden en wist haar eerste doelpunt van de middag te scoren. De 1e helft bleef gelijk opgaan maar wel in het voordeel van Dakos. Anouk kwam binnen de lijnen en wist direct door een goede aanvallende actie een doelpunt te maken. Hiermee gingen we de rust in met een stand van 3-4.

Tijdens de rust werd verteld dat we goed aan het verdedigen waren, maar dat de afronding van de schoten beter moest.

Florance was vandaag scherp en kwam door een goede actie vrij voor een doorloopbal en rondde deze af. Daarna wist Dakos weer te scoren en een gat van 2 doelpunten te creëren. Gaby wist ook nog twee doelpunten te scoren, waardoor het weer gelijk werd en de wedstrijd spannend bleef. Daarna bleven de doelpunten om en om vallen. Lisan wist door een doorloopbal een strafworp eruit te halen, hiermee kwam de stand op 7-7. 11 minuten voor tijd wist Dakos nog 1 keer te scoren. Het bleef in de laatste minuten erg spannend, maar Prinses Irene wist in de slotfase nog drie keer achter elkaar te scoren waardoor er een eindstand van 10-8 op het scorebord stond.

De winst was belangrijk om in de race te blijven voor promotie naar de Topklasse. We staan nu op een gedeelde 2e plaats samen met Stormvogels. Volgende week ontmoeten we deze club in Luyksgestel, dus weer een hele belangrijke wedstrijd.

Opstelling en scores:
Laura vd Ven, Maurie Verstegen, Noor Theunisz (1), Lisan Mikkers (2), Florance Waals (2), Evy vd Akker, Gaby van Santvoort (3), Kim van Schijndel

Wissel:
Anouk van Grunsven (2)