Korfbalsters zijn niet scherp

23 april 2023 21:15

Wat een mooie zondag had moeten worden, liep voor de dames uit Nistelrode net wat anders. De wedstrijd werd gelijk door DAW Schaijk geopend en zij hebben vanaf dat moment de voorsprong ook niet meer weg gegeven. Prinses Irene kon nog deels blijven aansluiten, waardoor er gerust werd met 6-4. Maar ook na de de rust was DAW Schaijk scherper en liepen ze snel uit. Uiteindelijk werd de wedstrijd afgefloten met een 12-8 stand voor DAW Schaijk.

Het in blauw spelend Prinses Irene startte al niet fel genoeg, zowel aanvallend als verdedigend. DAW Schaijk daarintegen wel en opende de score. Pas na 12 minuten wist Maurie het gele mandje wel te vinden. Helaas werd er vervolgens door dat zelfde vak niet scherp verdedigd waardoor DAW Schaijk een gat van 3 kon slaan. Gaby wist na 20 minuten spelen door een mooie doorloopbal de 2e van de middag te maken voor Prinses Irene. Slechte passes en niet alle afspraken nakomen zorgde ervoor dat de Nisseroise dames het niet voor elkaar kregen om de stand gelijk te trekken of er overheen te tillen. Wel wisten Florance en Maurie aan het einde van de eerste helft nog 2 ballen binnen te schieten. Daarna werd de kleedkamer opgezocht, waar Edwin de dames flink toe sprak.

Helaas was de scherpte nog steeds niet terug gevonden. DAW Schaijk ging haar aanvallen belonen en bracht de stand binnen 10 minuten naar 11-4. Aan de zijde van Prinses Irene werd het aanvallend maar niet beter. Er leek maar weinig beleving, energie en vertrouwen in te zitten. Verdedigend ging het wel beter maar scoren lukte niet. Tegen het einde van de wedstrijd werden de kansen wel beter afgerond. Noor en Anouk wisten de 5e en de 6e binnen te leggen en in de laatste 2 minuten wisten ook Florance en Kim dit te doen. Het maakte alleen het verschil niet meer. De scheidsrechter floot de wedstrijd af en Prinses Irene verloor met 12-8 van DAW Schaijk.

Opstelling en scores:
Gaby van Santvoort (1), Maurie Verstegen (2), Noor Theunisz (1), Lisan Mikkers, Florance Waals (2), Evy vd Akker, Anouk van Grunsven (1), Kim van Schijndel (1)

Wissel:
Josje Reijnders