Korfbalsters geen schim van zichzelf

4 juni 2023 22:30

De korfbalsters van Prinses Irene waren voor de wedstrijd al zeker van promotie. Desondanks waren zij gebrand om te winnen. Echter was daar tijdens de wedstrijd niets van te zien. Kansen waren er volop, maar werden niet afgerond. Daarbij werd er niet al te best verdedigd, waardoor MKV snel op voorsprong kwam. Prinses Irene probeerde terug te komen, helaas was dit niet genoeg. Prinses Irene kon een feestje vieren maar helaas zonder winst.

Met wat wisselende vakken begon Prinses Irene aan de wedstrijd. Kansen werden uitgespeeld, maar een doelpunt bleef uit. MKV deed dit wel en scoorde zelfs drie keer op rij. Daarna wist Gaby voor het eerst wat voor Prinses Irene te doen. Kort daarna was het Laura die de 2-3 op het scorebord zette. Prinses Irene kreeg hoop, maar tevergeefs. MKV scoorde weer 2 keer op rij. Met een 3-6 tussenstand op het scorebord wist Maurie nog een doelpunt van ver binnen te gooien. Met 4-6 werd er ranja gedronken.

In de rust werden er dingen afgesproken. Helaas hielden de meiden van Prinses Irene zich niet aan de afspraken en MKV liep uit naar 4-10. De moed zakte bij de meiden van Prinses Irene in de schoenen. Het was Kim die de meiden wat op wist te beuren (5-10). Helaas was dit niet genoeg, MKV scoorde weer 2 keer (5-12). Na vele mooie aanvallen wist Laura een omdraai bal te maken. Dit was tevens haar laatste actie voor Prinses Irene 1, zij kreeg direct haar welverdiende publiekswissel. De tranen vloeiden en haar teamgenoten bedankten haar voor haar diensten. Daarna was het nog Florance die een doelpunt wist te maken. Na dit gevierd te hebben maakte MKV nog een doelpunt. Met 7-13 werd de wedstrijd afgefloten. Helaas werd er verloren. Toch kon het feest voor de promotie niet uitblijven. Daarna bleek het tweede na een prachtige wedstrijd ook promotie veilig te stellen. Het was tot in de late uurtjes gezellig.

Opstelling en scores:
Laura vd Ven (2), Maurie Verstegen (1), Lisan Mikkers, Hilde Pittens, Florance Waals (2), Gaby van Santvoort (1), Kim van Schijndel (1), Noor Theunisz

Wissels:
Esther van Venrooij, Linda van Tilburg