Onnodig spannende wedstrijd bij Prinses Irene korfbal 1

7 mei 2023 21:15

Vandaag mochten de korfbalsters uit Nistelrode het opnemen tegen Odio uit Millingen aan de Rijn. Om 13.00 uur floot de heer J. Das de wedstrijd in gang. Prinses Irene wist het onnodig spannend te maken. Kansen waren er volop, maar ze werden niet afgerond. De dames gingen de rust in met een stand van 1-2, de wedstrijd werd uiteindelijk gewonnen door met 4-5.

De openingstreffer viel aan de kant van Prinses Irene. Dat was pas na 11 minuten, toen wist Kim een strafworp binnen te gooien. Hierna bleef het aan beide kanten weer erg lang stil. Er waren mooie lange aanvallen, maar de afronding wilde maar niet lukken. Ook verdedigend stond het prima. In de 21e minuut wist Evy pas weer raak te schieten. Helaas wist Odio in de 29e minuut van de eerste helft ook hun eerste doelpunt binnen te leggen, een strafworp waarover te discussiëren was. De dames hadden dus kansen genoeg, maar gingen de rust in met een hele geringe voorsprong van 1-2.

Prinses Irene liet zich, in de eerste minuten van de tweede helft, 2x voorbij lopen door de dames van Odio. Zij wisten binnen 2 minuten 2 doelpunten te raken. Hierdoor liepen de dames van Prinses Irene een achterstand op. Na 9 minuten wist Florance haar eerste doelpunt binnen te leggen door een mooi schot. De wedstrijd ging dus gelijk op en de meiden werden steeds meer gespannen. Gelukkig wist Lisan in de 18e minuut van de 2e helft een doorloopbal te raken, helaas werd dit vrijwel meteen vervolgt door een rake strafworp van Odio. Stand 4-4. Beide ploegen gaven in de laatste minuten alles voor de winst. In de allerlaatste minuut wist Florance een korte kans binnen te leggen, waardoor de dames van Prinses Irene de 2 punten mee naar Nistelrode konden nemen. Het fluitsignaal klonk en de wedstrijd werd beëindigd met een stand van 4-5.

Opstelling en scores:
Florance Waals (2), Evy vd Akker (1), Gaby van Santvoort, Kim van Schijndel (1), Anouk van Grunsven, Maurie Verstegen, Noor Theunisz, Lisan Mikkers (1)

Stand Hoofdklasse:
1. Oranje Wit       20 pt