Eerste punten binnen voor de korfbalsters!!

3 december 2023 16:00

Zondag wisten de korfbalsters van Prinses Irene de eerst punten te pakken in de Overbeek tegen KVC. De eerste helft was Prinses Irene de betere ploeg en konden zij de aanvallen op een juiste manier uitspelen. De tweede helft kwam KVC terug waardoor de wedstrijd nog erg spannend eindigde. De wedstrijd werd afgefloten met 12-11 voor Prinses Irene.

Om 12.30 uur klonk het startsignaal. Nora wist al snel een afstandsschot raak te schieten, maar KVC wist dit terug te doen. Maurie en Noor wisten de bal ook nog binnen te schieten van ver en Nora had ook nog twee mooie afstandsschoten die erin vielen. Aanvallend liep het goed, maar verdedigend werden er wel wat fouten gemaakt. KVC wist onze verdedigende fouten enkele keren af te straffen, waardoor het 5-4 stond. Met nog 10 minuten op de klok tot de rust wist Noor nog twee keer te scoren uit een afstandsschot en een korte kans. Met een juiste organisatie in de aanval wist Guusje nog twee korte kansen binnen te leggen voor de rust. KVC kon nog twee keer van ver schieten. De korfbalsters gingen vol vertrouwen met 9-6 de rust in.

Na de rust had Prinses Irene het erg moeilijk met kansen afronden. Ze hadden genoeg kansen, maar de bal viel maar niet door de gele mandje heen. KVC bleef wel scoren en wisten er in de eerste 20 minuten vijf in te gooien. Zo kwam Prinses Irene op een 9-11 achterstand. Zaak nu om de koppen niet te laten hangen, maar te laten zien wat ze waard zijn. Nora en Maurie wisten in de laatste 5 min nog twee afstandsschoten binnen te schieten. Het stond dus weer gelijk. In de voorlaatste minuut wist Noor, met veel rust, het winnende doelpunt met een korte kans binnen te schieten. De verdediging deed hun werk ook goed, waardoor de wedstrijd werd afgefloten met 12-11 voor Prinses Irene! De eerste en uiteraard belangrijke punten zijn binnen.

Opstelling en scores:
Gaby van Santvoort, Lisan Mikkers, Guusje vd Brand (2), Nora Schouten (4), Maurie Verstegen (2), Noor Theunisz (4), Jill van Niftrik, Evi vd Broek

Wissels:
Kim van Schijndel, Florance Waals, Emma ten Bhömer, Jasmijn vd Pas