Misverstanden over lidmaatschap van Vrienden en Supportersclub

8 november 2018 18:00

Supportersclub & Vrienden van Prinses Irene

De Supportersclub is een belangrijke ondersteunende factor binnen onze verenging en met haar bijna 400 leden is zij een van de grootste van Brabant.. Al 50 jaar ondersteunt zij Prinses Irene op allerlei manieren. Een voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de statribune op het korfbalveld. Voor € 10,- per jaar kun je lid worden. Naast de supportersclub kent Prinses Irene sinds een aantal jaren ook stichting de Vrienden van Prinses Irene, die zich met name richt op de jeugd van onze vereniging. Met hulp van de stichting Vrienden van is bijvoorbeeld het pannaveldje gerealiseerd.

Natuurlijk hebben beide organisaties het beste voor met Prinses Irene en zijn ze blij met iedereen die lid is van één of beide organisaties. Afgesproken is dat leden van de supportersclub € 10,- korting krijgen op de jaarcontributie (€ 50,-) van Vrienden van Prinses Irene. Dat moet dan wel bekend worden gemaakt bij de stichting Vrienden dan Prinses Irene!
Bij het lid worden van Vrienden van Prinses Irene – met uitzondering van de obligatiehouders die lid zijn geworden – is dat destijds gevraagd en ook verwerkt in de administraties van beide organisaties. Elk nieuw lid wordt dat ook nu altijd gevraagd! Toch blijken hier nog misverstanden over te bestaan, vandaar deze herhaling en verduidelijking.

Iedereen die lid is van de supportsclub, betaalt zelf € 10,- contributie aan de supportersclub, zoals alle supportersclubleden dit normaliter doen. Eind van ieder jaar ontvangen de leden van Vrienden van Prinses Irene een factuur voor hun lidmaatschap van het komende jaar. De leden van de
November - logo supportersclub
supportersclub die hebben aangegeven een korting te willen (t.w.v. € 10,-) in verband met het lidmaatschap van de supportersclub krijgen die korting ook en betalen dus dan € 40,- (in plaats van € 50,-) voor hun lidmaatschap!
Wel is het zo dat de Vrienden dat natuurlijk niet ieder jaar opnieuw vraagt bij haar leden. Wil je achteraf gezien toch korting op het lidmaatschap of ben je na je lidmaatschap óók nog lid geworden van de supportersclub en gebruik maken van deze optie? Dan volstaat een e-mail aan de secretaris van de stichting de Vrienden van Prinses Irene, Adri van Lokven ([email protected]).
November - 'logo' Vrienden van Prinses Irene

Wil je lid worden van de stichting Vrienden van Prinses Irene of de Supportersclub? Klik dan hier voor meer informatie over de Vrienden van Prinses Irene en hier voor de Supportersclub.

Wij hopen hiermee meer duidelijkheid te hebben geschapen.

Bestuur Supportersclub en Bestuur Vrienden van Prinses Irene
Bron: Beeld: Archiefbeeld RKSV Prinses Irene

2018-2019 Algemene mededeling Contributie Supportersclub Vrienden van Prinses Irene