Heren 2 stijgt wederom op de ranglijst

25 april 2018 12:30

Webredactie

Aankomende vrijdag is het koningsdag. Dat betekent dat zowat geheel Nederland in het Oranje gekleed feest viert. Wat dat betreft is het een geluk als je lid bent van Prinses Irene, dan oefen je namelijk wekelijks om er in het oranje een mooie tijd van te maken. Een groot aantal teams sloot het weekend feestelijk af, door de drie punten mee te nemen. Benieuwd hoe dat allemaal verlopen is? Lees vooral mee!

Heren 2 is goed bezig de afgelopen weken. Werd vorige week gewonnen van Erp 3, deze week was HVCH het slachtoffer. De komende twee wedstrijden liggen er ook nog mogelijkheden om wat te stijgen op de ranglijst. Festilent 2 en Boskant 2 zijn dan namelijk de tegenstander en zij staan op respectievelijk de 8e en 9e plaats. Als Prinses Irene beide wedstrijden weet te winnen, komt de ranglijst er een stuk rooskleuriger uit te zien dan een paar maanden terug.
Het derde kon de voorsprong niet behouden en moest uiteindelijk de overwinning laten aan Nijnsel. Volgende week treden de heren aan tegen Berghem Sport 2. In oktober werd van die ploeg gewonnen en hopelijk kunnen de mannen volgende week ook weer punten pakken.

Het vierde elftal was vrij afgelopen zondag, maar afgelopen donderdag speelden zij een inhaalwedstrijd. In oktober werd er nog een monsterscore van 1-18 (!) gehaald tegen Herpinia 3. Deze heeft heren 4 zijn eigen goal schoon gehouden en werd het een mooie score van 0-10. Aangezien de concurrent punten heeft laten liggen afgelopen zondag, kan het kampioenschap de mannen bijna niet meer ontglippen.
Heren 5 zat het wederom niet mee. In Oss werd er tweemaal gescoord door de oranjehemden, maar de heren kregen ook acht goals tegen. OSS’20 6 en Nulandia 6 pakten ook geen punten, waardoor de stand onderin ongewijzigd blijft.
Het zesde elftal was oppermachtig in Nistelrode. Heesch wordt normaal toch gezien als de grote broer van Nistelrode, maar op het veld had HVCH 14 niets te vertellen: 6-1 werd de overwinning. De mannen van sponsor Jacky Delissen doen hiermee goede zaken in het klassement.

Heren 8 speelde zondag tegen DESO. Deze wedstrijd is gestaakt en er wordt nog bekend gemaakt wat de gevolgen hiervan zijn. Aankomende zondag spelen de mannen van het achtste voor de eerste keer tegen koploper OSS’20 10. Als er dan gewonnen wordt, nemen zij de koppositie over. Een belangrijke slag dus in de strijd om het kampioenschap!
Het negende speelde gelijk tegen CITO 7. In het begin van het seizoen zou dit mogelijk nog wel voor tevreden gezichten zorgen, maar nu hadden de mannen toch gehoopt op meer. Aanstaande zondag treden ze voor het eerst aan tegen VOW 4. Die staan in de middenmoot, maar gezien de ontwikkeling van de afgelopen maanden is alles mogelijk in die wedstrijd!

Ook vrouwen 2 was vrij afgelopen zondag. Een rustmomentje is mogelijk niet verkeerd voor de dames, want de komende twee weken hebben ze een zwaar programma: Avesteyn/Heeswijk Vr1 en Vorstenbossche Boys Vr1, beide titelpretendent, zijn de eerstvolgende tegenstanders. De dames uit Heeswijk-Dinther hebben dit seizoen nog niet gespeeld tegen Prinses Irene, maar de oranjevrouwen wisten het eerder dit jaar de Vorstenbossche dames aardig moeilijk te maken. Het zal dus zwaar worden voor de vrouwen van Alex Sangoer, Marcel Kerkhof, Karlijn Lucius en Rieky van de Wetering, maar dat geldt net zo goed voor de ‘buren’ in Heeswijk-Dinther en Vorstenbosch.
In Herpen was het, zo is te lezen in het verslag, naast zonnig ook zwaar. Hoewel er overtuigend met 1-4 gewonnen werd door Vrouwen 3, was Herpinia Vr1 voetballend gezien een van de betere ploegen dit seizoen. Het team van Ben Hanegraaf, Daphne van der Heijden en Bert de Veer stond er echter beter voor. In het verslag is te lezen dat de dames er als team vol voor gaan om het kampioenschap binnen te halen. Aanvallend zorgde Cheyenne van Kreij voor een goede impuls door drie van de vier goals te scoren.

OVERIGE WEDSTRIJDVERSLAGEN VOETBAL:

2017-2018 Voetbal Week 16 Weekendoverzicht