Prinses Irene-vrouwen winnen wederom van Bavel.

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

Bavel VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, Hoofdklasse B

22 april 2018 12:00

A. Ulijn

Opstelling

De ploeg van coach Edith Martens wint met exact dezelfde cijfers als in de heenwedstrijd in november. Waar toen de oranjehemden zich telkens vanuit een achterstand wisten terug te knokken naar een 2-3 overwinning, had het in eigen huis grotendeels de controle over de wedstrijd. De overwinning was dik verdiend, alhoewel de score (3-2) groter had kunnen zijn.

Prinses Irene had in de eerste 10 minuten moeite om druk te zetten bij balbezit van Bavel. Dit had mede te maken dat Bavel in een 1-3-5-2 formatie startte. Met veel diepgaande middenvelders hoopte de meiden uit Bavel Prinses Irene terug te dringen richting eigen doel. Het leek er dan ook even op dat de gekozen strategie zijn gewenste effect zou opleveren, toen er in de 19e min een van de speelsters van Bavel de bal achter de laatste linie opdook en oog in oog kwam met doelvrouw Marit van de Lee. Marit anticipeerde goed op de bal die over de laatste linie werd gegeven en twijfelde geen moment om haar doel te verkleinen om het de spits van Bavel moeilijk te maken. De tijd die de spits ermee kreeg was niet voldoende om Van de Lee te passeren en Bavel op voorsprong te brengen.
Door de temperaturen werd er na 20 min een drink pauze ingelast, een moment waar Edith Martens goed gebruik van maakte om de speelsters wat tips mee te geven het middenveld van Bavel meer onder bedwang te houden. Het middenveld – bestaande uit Elien Ploegmakers, Nikki van Wijk en Fabienne Balvers – pikte dit goed op in samenwerking met de laatste linie. Prinses Irene had na de drinkpauze meer controle over de wedstrijd, creëerde voldoende kansen. Pas in de 40e minuut kon er gejuicht worden, toen Elien Ploegmakers Nikki van Wijk bediende die voor een 1-0 rust stand zorgde.

De tweede helft begon zoals de eerste helft, maar nu moest Bavel. Nu ze met 1-0 achter, moest de ploeg een doelpunt maken om niet met lege handen naar huis te willen gaan. Dit resulteerde dan ook door in de 49e minuut de stand recht te trekken: 1-1.
Prinses Irene leek hier niet van onder de indruk te zijn geraakt en bleef rustig. Het team herpakte zich weer en ging opzoek naar de 2-1. In de 69e minuut was het wederom Ploegmakers die van Wijk bediende, na goed voorbereidend werk van Anouk van de Ven: 2-1. Bavel probeerde wel, maar Prinses Irene hield de groen-witten prima onder bedwang en bleef zelf kansen creëren. Voor de derde keer zondagmiddag wist Ploegmakers een assist op haar naam te zetten. Nu was het Sharron van Os, die een kwartier voor tijd voor de 3-1 zorgde. Prinses Irene kreeg in het laatste kwartier nog mogelijkheden om de score uit te breiden, maar het was Bavel dat in blessuretijd de 3-2 wist te maken vanuit een vrije trap.