Vrouwen laten mooi reken-rijtje zien

17 april 2018 12:00

Webredactie

De grootste spanning is er af bij de Eredivisie: PSV won met 3-0 van de Amsterdammers en is daarmee landskampioen 2017-2018. Dat zorgde zondag en maandag voor grote drukte in de Eindhovense binnenstad, maar ook de voetbalvelden van Nistelrode en omstreken waren druk bezet het afgelopen weekend. Het was een weekend van grote overwinningen en flinke nederlagen, maar Heren 2 en Heren 8 wisten beide een belangrijke overwinning te boeken met het minimale verschil. Benieuwd naar wat er zich allemaal heeft afgespeeld? Lees vooral even mee!

Heren 2 speelde een pittige wedstrijd tegen Erp 3. De tegenstander van afgelopen zondag stond maar één plekje hoger en de doelstelling was dan ook om de drie punten in Nistelrode te houden. Dat is de Bakhuys-boys gelukt! Erp probeerde nog met man en macht om er wat van af te snoepen, waardoor er in de laatste fase van de wedstrijd zelfs nog een rode kaart viel. Door de 1-0 overwinning zijn de mannen van de laatste plaats af. Volgende week spelen de heren tegen HVCH. Als ze in Heesch wederom de overwinning weten te behalen, stijgen de heren meteen weer een plekje.
Het zit de mannen van René van Eenbergen en Mark van Nuland niet mee. Ook deze keer moesten ze de overwinning laten aan Juliana Mill, die in de eerste wedstrijd van de competitie met eenzelfde uitslag ook met de drie punten aan de haal ging. Zuur, want bij een overwinning hadden de heren goede zaken gedaan voor de ranglijst.

Heren 4 deed waar het goed in is: winnen! Ruwaard 2 wachtte deze week. In het verslag is te lezen dat de 0-4 overwinning nog aan de magere kant was en er nog veel meer kansen waren voor het gezelschap. Concurrent HVCH heeft verloren, waardoor de mannen van Arjan Vissers en Joan van de Wetering wat extra ademruimte hebben gekregen.
April - weekendoverzicht week 14 - Keepster Fleur Vervoort (Vr3) heeft het bijzonder rustig deze wedstrijdHet vijfde had het deze week lastig tegen koploper HVCH 9. Ze gingen uiteindelijk met 7-0 de bietenbrug op.
In het wedstrijdverslag kunnen we lezen dat Heren 6 vrijwel kansloos was tegen koploper GVV 2. Het werd een 10-2 nederlaag, waarbij (laatste man) Dave van den Bogaart de eer nog redde door twee keer te scoren.

Een 1-0 overwinning: een minimaal verschil, maar efficiënter kan het eigenlijk niet! Heren 8 is er in ieder geval blij mee. Concurrent OSS’20 10 verloor zondag, waardoor gesteld kan worden dat de heren een bijzonder goed weekend hebben gedraaid. Ze staan nu nog maar op drie punten achterstand van de koploper en aangezien ze nog twee wedstrijden tegen de Ossenaren moeten spelen, is er nog van alles mogelijk!
Heren 9 won vorige week nog van Vinkel, maar moest helaas deze week de overwinning laten aan Keldonk. Ze verloren met 4-1. Rutger Herckenrath redde de eer. Volgende week treden de mannen aan tegen CITO. In november werd het een gelijkspel tegen deze ploeg, maar gezien de vooruitgang die ze hebben geboekt, kunnen De Wolf & De Veer-boys mogelijk weer een overwinning erbij schrijven!

De vrouwenvoetbal-afdeling van Prinses Irene deed dit weekend goede zaken. Waar Vrouwen 1 afgelopen zondag met 3-0 won, deed Vrouwen 2 daar nog een schepje bovenop. Zij wonnen met 6-0 van SES Vr1 uit Langenboom. Jody van Kessel en Talitha Groenendaal tekenden elk voor twee goals, Leonie Haagmans en de jonge, maar talentvolle, Chanel van Bussel scoorden er elks een. Het lijkt erop dat de dames de smaak van het winnen te pakken hebben gekregen.
3-6-12 is een mooi wiskundig rijtje, zo moet coach Ben Hanegraaf hebben gedacht. Vrouwen 3 won in Oss namelijk met maar liefst 0-12 van CITO, dat de overduidelijke hekkensluiter is in de competitie. De uitslag zorgde voor een nieuw record bij het vrouwenelftal, maar met zo’n uitslagen valt het ook in te denken dat keepster Fleur Vervoort het niet druk heeft gehad. Beeldmateriaal bewijst dat maar eens – al was het goed toeven in de Brabantse zon!

OVERIGE WEDSTRIJDVERSLAGEN VOETBAL:
Bron: Beeld: Vrouwen 3