Prinses Irene-vrouwen winnen met 3-0

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

RKSV Nuenen VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, Hoofdklasse B

15 april 2018 11:45

P. Theunisz

Opstelling

Vandaag de belangrijke wedstrijd tegen Nuenen. Alles voor de drie punten. De wedstrijd in Nuenen werd met 0-3 gewonnen, maar dat geeft geen garanties. Van onderschatting geen sprake.

In het begin was duidelijk zichtbaar dat Nuenen ver achteruit speelde. Dat ze de lange bal gingen spelen en hopen op een counter. Prinses Irene moest het spel gaan maken en probeerde dat via de zijkanten. Na een corner is het Sharron van Os, die vanuit de draai een schot lost, maar de keeper staat op de juiste plaats. Even later volgt er een goede actie over rechts van Nika Fokkinga, maar haar voorzet mislukt. In de 21e minuut is daar weer een corner voor Prinses Irene. Deze wordt niet goed weg gewerkt door Nuenen, Anouk vd Ven haalt uit en via de paal en de bovenbenen van de keeper verdwijnt de bal in de goal: 1-0! Even later is daar het eerste wapenfeit van Nuenen, maar het schot wordt goed gepakt door keeper Marit van der Lee.

In de tweede helft veel slordige passes van achteruit, maar Nuenen weet hier niet van te profiteren. Er worden niet veel kansen gecreëerd, maar Prinses Irene heeft wel het betere van het spel. In de 78e minuut wordt Meggie van de Oever gewisseld en komt Yvonne Lucius in het veld. Het is ook Yvonne die in de 86e minuut goed doorzet op een dieptepass. De keeper komt niet heel overtuigend uit en Yvonne rondt beheerst af, 0--2! In de 88e minuut krijgen de Strijbosch-dames nog een corner toegewezen, waarbij een speelster van Nuenen hands maakt en Prinses Irene de bal op de stip mag neerleggen. Veerle Donkers gaat achter de bal staan en schiet beheerst de 0-3 binnen. Vlak na de aftrap fluit de scheids en blijven de belangrijke drie punten definitief in Nistelrode.