G.V.V. '57 2 twee maten te groot voor het 6e elftal

GVV'57 2 (zon)

RKSV Prinses Irene 6 (zon)

Mannen, 6, 6e klasse 51

15 april 2018 11:00

Onbekend

Afgelopen zondag kwamen we in actie tegen de koploper uit Grave. Hadden zij ons thuis al de oren gewassen, nu deden zij dat nog een keer. Toch hoeven we ons echt niet te schamen voor dit resultaat, want we wisten al van tevoren dat het bijna onmogelijk was om tegen deze ploeg punten te pakken. G.V.V. '57 2 had dan ook bijna allemaal oud-eerste elftal-spelersin hun team staan en dit team is dan ook duidelijk, nogmaals naar mijn mening, veel te hoog ingedeeld in deze klasse.

Toch waren de eerste drie goals die wij tegen kregen in het eerste kwartier door wat feller te verdedigen te voorkomen geweest. Vaak staan wij te lang te kijken naar wat de tegenstander doet en reageren we veel te laat en lopen we met drie man naar dezelfde speler toe. Maar ja, we spelen op ons niveau en anders hadden we wel bij Manchester City gevoetbald. Na 15 minuten was het dus al 3-0 en had onze keeper Ruud Stevens al drie keer moeten vissen. Overigens is dat in zijn vrije tijd een hobby van hem – even de boel op scherp zetten voor volgende week Ruud!
In de 26e minuut wisten we toch te scoren met een mooi laag schot via Dave van den Bogaart, na een assist van Marty Dollevoet. Voor rust denderde Grave echter nog even door. Zij waren behoorlijk behendig aan de bal en draaiden dan ook heel snel van de tegenstander weg. Af en toe ook bijna niet te verdedigen, maar nogmaals jongens geen schande. We kregen er voor rust nog drie om de oren, waardoor het 6-1 werd.

Hierna was het theetijd. In de tweede heft van hetzelfde laken een pak. Toch werd er door ons team keihard gewerkt en viel op de inzet niets aan te merken. De tegenstander uit Grave legde wel precies bloot waar onze tekortkomingen zaten en dat moeten we meenemen naar het volgende duel. Het is verder niet relevant om nog in te gaan op de doelpunten van Grave, zij scoorden nog vier keer in de tweede helft waardoor het 10-1 werd. Met een mooi schot van Dave van den Bogaart, na een prachtige voorzet en assist van Bart van Aerle vanaf links wisten we nog tegen te scoren: 10-2. Dat is toch al bijzonder knap tegen deze uitermate sterke tegenstander. Daarmee was de eer gered. Ruud Stevens voorkwam met nog enkele knappe reddingen een hogere score en hij was voor mij dan ook samen met Dave van den Bogaart de man van de wedstrijd aan onze kant – alleen je koopt er niets voor. Was dit de koploper, volgende week wacht de hekkensluiter uit Heesch op ons en dan kunnen we hopelijk weer eens de winst gaan pakken.

Nogmaals de instelling en wedstrijdmentaliteit was niets op aan te merken aan onze kant, maar we moeten wel beseffen wat we in deze wedstrijd niet goed deden. Met dat gegeven moeten we op naar volgende week thuis tegen H.V.C.H. om 10.00 uur. Volgende weer weer meer nieuws over het 6e elftal.
Tot slot: voor sommigen was het deze zondag een echte kater, want de Ajax fans zagen PSV
kampioen worden met 3-0. Na zo'n bittere nederlaag kon er dat ook nog wel bij. Het bier smaakte er trouwens niets te minder om. Niettemin volgende week weer nieuwe ronde en nieuwe kansen heren!

In de 26e minuut wisten we toch te scoren met een mooi laag schot via Dave van den Bogaart, na een assist van Marty Dollevoet. Voor rust denderde Grave echter nog even door. Zij waren behoorlijk behendig aan de bal en draaiden dan ook heel snel van de tegenstander weg. Af en toe ook bijna niet te verdedigen, maar nogmaals jongens geen schande. We kregen er voor rust nog drie om de oren, waardoor het 6-1 werd.

Hierna was het theetijd. In de tweede heft van hetzelfde laken een pak. Toch werd er door ons team keihard gewerkt en viel op de inzet niets aan te merken. De tegenstander uit Grave legde wel precies bloot waar onze tekortkomingen zaten en dat moeten we meenemen naar het volgende duel. Het is verder niet relevant om nog in te gaan op de doelpunten van Grave, zij scoorden nog vier keer in de tweede helft waardoor het 10-1 werd. Met een mooi schot van Dave van den Bogaart, na een prachtige voorzet en assist van Bart van Aerle vanaf links wisten we nog tegen te scoren: 10-2. Dat is toch al bijzonder knap tegen deze uitermate sterke tegenstander. Daarmee was de eer gered. Ruud Stevens voorkwam met nog enkele knappe reddingen een hogere score en hij was voor mij dan ook samen met Dave van den Bogaart de man van de wedstrijd aan onze kant – alleen je koopt er niets voor. Was dit de koploper, volgende week wacht de hekkensluiter uit Heesch op ons en dan kunnen we hopelijk weer eens de winst gaan pakken.

Nogmaals de instelling en wedstrijdmentaliteit was niets op aan te merken aan onze kant, maar we moeten wel beseffen wat we in deze wedstrijd niet goed deden. Met dat gegeven moeten we op naar volgende week thuis tegen H.V.C.H. om 10.00 uur. Volgende weer weer meer nieuws over het 6e elftal.

kampioen worden met 3-0. Na zo'n bittere nederlaag kon er dat ook nog wel bij. Het bier smaakte er trouwens niets te minder om. Niettemin volgende week weer nieuwe ronde en nieuwe kansen heren!