Prinses Irene gaat de toekomst in met drie voorzitters

17 februari 2018 9:00

Bestuur

De afgelopen maanden hebben diverse leden en bestuursleden nagedacht over de organisatiestructuur van onze vereniging. Uiteindelijk heeft dit geleid tot de keuze om vanaf volgend seizoen de eindverantwoordelijkheid te beleggen bij drie voorzitters: Patrick Bevers, Mario van Dijk en Frits van den Hogen. Zij gaan het clubmanagement vormen waarin op basis van consensus besluiten worden genomen.

Deze keuze betekent dat wij nog meer verantwoordelijkheid bij de verschillende commissies gaan neerleggen. Deze beweging is al ingezet, maar wordt door deze keuze verder versterkt. Het bestuur vindt het belangrijk deze beweging te maken, omdat op deze wijze nog meer leden direct invloed kunnen uitoefenen op de koers van de vereniging en de keuzes die doorlopend worden gemaakt.

Een andere wijziging is dat wij een projectbureau gaan formeren. De bedoeling is dat het projectbureau het bestuur gaat ondersteunen bij het opstarten van nieuwe zaken of zaken die kunnen worden verbeterd. Naast het onderzoeken kan het projectbureau ook het bestuur ondersteunen bij de implementatie van een wijziging.

Met een projectbureau verwachten wij meer te kunnen inspelen op de wens van veel leden. Wij hebben namelijk gemerkt dat heel veel leden bereid zijn om iets voor de vereniging te doen, maar dat zij niet de voorkeur hebben om voor een lange periode een functie te gaan bekleden.

Tevens willen wij gaan starten met een klankbordgroep. De klankbordgroep zal uit een aantal leden bestaan waarop het clubmanagement een beroep kan doen om over bepaalde thema’s of ontwikkelingen te sparren.

Met deze wijzigingen in onze organisatiestructuur verwachten wij de betrokkenheid van de leden bij de besluitvorming te vergroten en meer in te spelen op de maatschappelijke trend van flexibilisering zodat wij ons vrijwilligerskorps op niveau kunnen houden.

2018-2019 Bestuur Frits van den Hogen Mario van Dijk Organisatie Patrick Bevers René van de Ven Voorzitter