RENÉ VAN DE VEN KEERT TERUG ALS VOORZITTER!!

30 april 2022 22:45

Webmaster

Een kleine 4 jaar geleden, nam René van de Ven afscheid als voorzitter van onze vereniging. Nu keert hij weer terug!
Zo’n 18 jaar was hij bestuurslid, waarvan meer dan 13 jaar voorzitter. Onder zijn voorzitterschap groeide de vereniging als kool, maakte op sportief gebied vele hoogtepunten mee, werd een geheel nieuwe accommodatie gerealiseerd en nog veel meer. Bij zijn afscheid werd de voorzittersfunctie niet opnieuw ingevuld, maar verdeeld onder de voorzitters van de 3 afdelingscommissies, seniorenvoetbal, korfbal en jeugdvoetbal. Die organisatiestructuur wordt nu dus verlaten . Hieronder geeft René aan wat zijn beweegredenen zijn om opnieuw voorzitter te worden, waarmee hij aan de slag wil komende tijd en jaren en wat hij daarbij verwacht van ons als leden.

Ik geniet nog elke keer als ik op het sportpark kom en daar enige tijd verblijf. Niet alleen vanwege de schitterende accommodatie en de wijze waarop deze wordt onderhouden, de sfeer maar vooral als ik kijk naar de betrokkenheid en inzet van de vele vrijwilligers en leden. De vereniging beschikt over een hele goede basis en als je dan wordt gevraagd weer voorzitter te worden dan kun je toch geen nee zeggen!
Eigenlijk zou dit voor iedereen moeten gelden: Geniet, heb plezier en als jouw hulp wordt gevraagd: Doe dan ook mee!

Gelukkig zijn er de afgelopen week meer mensen opgestaan. Toch heb ik mij ook afgevraagd of het wel verstandig en goed voor de vereniging is om na 13 jaar voorzitter te zijn geweest deze functie na 4 jaar opnieuw te gaan uitoefenen. Alvorens de stap te maken heb ik daarom een aantal randvoorwaarden geformuleerd. De belangrijkste waren: commitment van het bestuur, invulling van de vacature voorzitter korfbal en een agenda die voldoende uitdagend is en laat zien dat de vereniging stappen voorwaarts wil zetten.

Alle blijvende bestuursleden hebben aangegeven in ieder geval het komende seizoen aan boord te blijven en zoals jullie al hebben kunnen lezen, is Rita Pater bereid om het voorzitterschap korfbal op haar te nemen.

In samenspraak met het bestuur zijn we tot de volgende actiepunten gekomen:
  • Impuls geven aan de opleiding voet- en korfbal;
  • Verbeteren doorstroom vanuit de jeugd naar de senioren;
  • Betrokkenheid leden en vrijwilligers vergroten;
  • Investeren in duurzaamheid;
  • Onderzoeken naar mogelijkheden om kunstgrasveld voetbal in 2023 te vervangen;
  • Activiteiten en toernooien minimaal op het oude niveau brengen.

Een belangrijke randvoorwaarde om dit goed vorm te kunnen geven is wel dat de andere activiteiten minimaal op het huidige niveau blijven.

Onder deze actiepunten zijn al een aantal activiteiten benoemd. Dit zal de komende weken nog verder worden uitgewerkt maar om jullie een indruk te geven zal ik er een aantal noemen:
  • Introductie peuter voet- en korfbal en walking footbal;
  • Scheiding in de voet- en korfbalcommissies aanbrengen tussen organisatorische en technische werkzaamheden;
  • Extra investeren in opleiding trainers en indien nodig de inzet van externe gediplomeerde trainers vergroten;
  • Verbeteren communicatie vanuit het bestuur en commissies naar de leden en vrijwilligers;
  • Technisch beleid herijken waaronder samenwerking tussen jeugd en senioren op technisch gebied versterken en het vormen van 1 technische commissie voor het voetbal;
  • Vanuit de commissies meer aandacht besteden aan onze leden en vrijwilligers en eventueel overwegen in de korfbal- en voetbalcommissies een vrijwilligerscoördinator te benoemen.
Met betrekking tot deze actiepunten zijn ook al een aantal stappen gezet. Zo gaan Maarten van de Goor, Ben Hanegraaf en ik ons buigen over het technisch beleid, de gewenste structuur en invulling. Hierbij heeft Maarten van de Goor aangegeven bereid te zijn om voorzitter van de technische commissie voetbal te worden.

Hebben we Adri van Lokven bereid gevonden om op zijn besluit aan het einde van het seizoen te stoppen terug te komen en heeft aangegeven bereid te zijn webmaster te blijven en te helpen bij het organiseren van de toernooien.

Uiteindelijk is dit het resultaat van een week overdenken en gesprekken voeren. Toch was het vooral mooi om te zien dat vele mensen bereid zijn om mee te doen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik er ontzettend veel zin in heb om samen met jullie verder te bouwen aan een vereniging waar iedereen met plezier komt, het goed toeven is, en een sportprestatie kan worden neergezet die aansluit bij ieders talent.