Tim van der Heijden gehuldigd voor 250 wedstrijden in 1e elftal

28 maart 2024 0:00

A.v. Lokven Fotograaf: Teun Bevers

Zondag24 maart werd Tim van der Heijden in de bloemetjes gezet vanwege zijn 250e wedstrijd in het 1e elftal. De bedoeling was dat dit een paar weken eerder tegen Rhode zou gebeuren maar die wedstrijd werd afgelast. Tim kwam door een erehaag van jeugdspelers het veld op. Na afloop van de wedstrijd werd hij toegesproken door voorzitter René van de Ven. In mei 2012, nog als A-junior, maakte Tim zijn debuut in het 1e elftal, dat in dat seizoen promoveerde naar de 2e klasse.

Van de Ven betrok nadrukkelijk zijn vriendin Fie en zijn ouders, zijn trouwste supporters, erbij. Van de Ven: “In die 12 jaar heb je dus in de 3e, 2e en 1e klasse gespeeld. Vele mooie momenten hebben we in deze periode meegemaakt. Specifiek noem ik het jaar 2014 en 2018. In 2014 werd je uitverkozen tot voetballer en sportman van het jaar, maar nog belangrijker was natuurlijk, dat je in dat jaar verkering met Fie kreeg. In sportief opzicht mag 2018 natuurlijk niet ontbreken. In dat jaar werd, door in de nacompetitie van Ceasar en Wilhelmina ’08 te winnen, promotie naar de 1e klasse afgedwongen. Ongekend voor onze vereniging want we hadden nog nooit op dat niveau gespeeld.

De voorzitter had nog de nodige leuke anekdotes en sprak ook zijn nadrukkelijk waardering uit voor de correcte wijze waarop Tim zich op vele gebieden profileerde afgelopen jaren, binnen en buiten het elftal. Hij eindigde met een spreuk die zo op een tegeltje kan: “Je bent pas echt groots, als je groots bent, door niet groots te doen”. “Tim van harte gefeliciteerd maar vooral: Dank je wel!”

Daarna nam Tim zelf het woord. Waar we hem kennen als een bescheiden jongen, liet hij zien dat dit niet betekent dat je niet op een hele mooie wijze iedereen met passende teksten betrekt bij je zo’n jubileum. Wat dat betreft kijkt hij breder dan alleen naar het 1e elftal. Met recht: “In every inch a gentleman”.
Tim is de 20e speler in de 85-jarige geschiedenis van onze vereniging die de mijlpaal van 250 wedstrijden in het 1e elftal bereikt.

2023-2024_Tim_vd_Heijden_250e_wedstrijd_05.JPG

2023-2024_Tim_vd_Heijden_250e_wedstrijd_08.JPG