Huldiging Annelies Thijssen vanwege 250e wedstrijd

19 mei 2022 11:00

Webmaster; Foto's Clemens v. Santvoort

Zondag 15 mei werd Annelies Thijssen gehuldigd vanwege het feit dat ze 250 wedstrijden in het 1e korfbalteam speelde. Annelies kwam voor de wedstrijd het speelveld op door een erehaag gevormd door jeugdleden. Langs het veld vriend Luuk en de nodige familieleden, genodigden en veel toeschouwers. Uit handen van de nieuwe voorzitter van de korfbalafdeling, Rita Pater, ontving zij het ingelijste shirt met het opschrift dat hoort bij deze bijzonder mijlpaal.

Na de wedstrijd werd zei namens het bestuur toegesproken door Frits van den Hogen. Frits memoreerde dat Annelies de  14e  speelster is die deze mijlpaal bereikt. In 2002 werd ze lid van Prinses Irene en behaalde de nodige successen in de jeugd, zoals een landskampioenschap met de B1. Vanuit de jeugd stroomde Annelies direct door naar het 1e team in 2011-2012. Ze werd gelijk kampioen met promotie naar de hoofdklasse. Even speelde ze nog in het 2e maar daarna werd ze een vaste waarde in het vaandelteam. Ook hier successen, zoals een finaleplaats in 2019 op het NK Veld en dit seizoen nog de kruisfinale in de zaal.

“Annelies je bent een harde werker in het veld, een speelster die op vele posities inzetbaar is. Uit de meest onmogelijke posities krijg je het voor elkaar om te scoren. Op het eerste oog ben je niet de meest opvallende op het veld, maar daar ligt juist jou kracht. De tegenstandere onderschat je daarom regelmatig en daarmee ben je een enorme versterking voor het team. Vanaf het moment dat jij bij de senioren bent gaan korfballen is Prinses Irene vele klassen gestegen qua niveau en heeft uiteindelijk het hoogste bereikt de Topklasse. Annelies, als bestuur van Prinses Irene hopen we dat je geniet van deze bijzondere mijlpaal. Het is echt een unieke prestatie om 250 wedstrijden in het 1e achttal te spelen. Hier mag je trots op zijn” zo besloot Van den Hogen zijn huldigingstoespraak.

Ook haar teamgenoten  spraken haar daarna nog lovend toe. Natuurlijk waren er ook de nodige cadeaus uit diverse geledingen, voor deze bijzonder mijlpaal die Annelies heeft bereikt..

Annelies_erehaag.jpeg

20220515-Annelis-250_wedstrijden-62.JPG