Indeling 1e elftal al bekend!

7 juli 2023 15:00

De KNVB is er snel bij. De indeling van het 1e elftal zou morgen bekend worden gemaakt, maar is er nu al.
Er zijn relatief weinig veranderingen. Zoals eerder gemeld zijn er met Sparta ‘25 als kampioen en Volkel en Groesbeekse Boys als degradanten drie ploegen vertrokken. Er komen wel 4 nieuwe bij. Degradant uit de 1e klasse Berghem Sport, kampioenen uit de 3e klasse Avanti’31 uit Schijndel en Handel. Uit de 2e klasse Oost komt Union uit Malden, dat net geen promotie wisten af te dwingen in de nacompetitie.
Nadeel van poule met 13 ploegen is, dat je af en toe een zondag vrij bent en dat er naast 2 rechtstreekse degradanten, waarschijnlijk ook 3 via nacompetitie zich moeten zien te handhaven. Ook is er geen evenwichtige standenlijst door verschil in wedstrijden.
Maar op zich wel veel wedstrijden tegen ploegen uit de buurt en dat is wel fijn!

Indeling:
Avanti '31