RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Handel 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Handel 1 (zon)

Met nog 6 wedstrijden te gaan en dus op ¾ van de competitie, is er nog niets beslist in de 2e klasse E. Komende zondag is het nog steeds ongeslagen (!) Handel de tegenstander. Die ploeg strijdt samen met Boekel Sport en DAW  om de titel en die zijn in ieder geval ook volgend seizoen minimaal actief in de 2e klasse. De rest van de ploegen, op SSS’18 na, is nog verwikkeld in een strijd om rechtstreekse handhaving.

Handel is de laatste jaren aan een opmerkelijke opmars bezig, mede doordat nogal wat spelers, die bij 3e divisionist Gemert net buiten de boot vallen, daar zijn gaan voetballen. De uitwedstrijd (foto) werd met 3-0 verloren. Een bijzondere wedstrijd, want als Prinses Irene na een half uur met die stand had voorgestaan, was daar niets over te zeggen geweest. Twee verdedigingsfouten zorgden echter voor een 2-0 stand bij rust. Vlak voor tijd werd het zelfs nog 3-0. Na het genoemde eerste half uur zette coach Jansen van Handel wat om in zijn equipe en kwam, daar moeten we ook eerlijk over zijn, Prinses Irene er niet meer echt aan te pas. Persoonlijk vond uw webmaster Handel de beste ploeg in het eerste deel van de competitie. Vooral in de counter zijn ze erg goed, met veel snelheid, opkomende mensen, volop beweging en veel flankwisselingen via diagonale passes.

Afgelopen zondag kwam Prinses Irene niet in actie, dit vanwege het oneven aantal teams in deze klasse. De ploegen die strijden tegen rechtstreekse en of indirecte degradatie, haalden de nodige punten binnen. Daardoor is Prinses Irene afgezakt naar 10e plaats op de ranglijst. Mocht dat zo blijven dan betekent dat nacompetitie. Een scenario wat niet te hopen is. We schreven al eerder dat deze wordt gespeeld met 18 teams, waarvan er maar 2 in de 2e klasse terecht komen.

Het zou mooi zijn als zondag een resultaat zou worden geboekt. Liefst een overwinning natuurlijk, maar dat wil dit seizoen nog niet echt lukken. Slechts eenmaal werd de volle buit binnen gehaald, dat was tegen laagvlieger SSS’18.

Kleedkamer

1 - Kleedlokaal 1
4 - Kleedlokaal 4

Wordt gespeeld op veld