Prinses Irene tegen Handel eindigt in brilstand

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Handel 1 (zon)

2e klasse E

14 april 2024 14:30

C.J.M. Konings

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Op een zonnig sportpark “ De Schellen” eindigde de wedstrijd tegen Handel in een doelpuntloos gelijkspel. Dat wil niet zeggen dat de wedstrijd verveelde of slecht was. Beide ploegen kregen enkele kansen, maar die waren niet besteed aan de aanvallers. De wedstrijd had totaal anders kunnen lopen, als scheidsrechter Konings, na amper 1 minuut, niet had verzaakt de doelman van Handel, Joris van Gerwen, rood te gaven. Hij trapte net buiten het strafschopgebied. Op een meter of acht van de achterlijn Guus Reijnders onderuit. Die kon zo naar het lege doel lopen. Maar kreeg slechts een vrije trap mee, terwijl er geen verdedigers meer in de buurt waren. Net voor rust mocht Prinses Irene ook niet klagen, want toen had de bal ook makkelijk op de stip gelegd kunnen worden. Gezien het verloop van de hele wedstrijd was de einduitslag wel een goede afspiegeling van het wedstrijdverloop, ook al waren er enkele vlagsignalen van de Handelse grensrechter die aangevochten werden door spelers en toeschouwers. Handel blijf ongeslagen deze competitie. Prinses Irene moet vechten om van de 9e plaats weg te blijven, want die betekent nacompetitie spelen tegen degradatie.

Van Gerwen gespaard
Coach Berens had de poppetjes wat anders neergezet dan de laatste weken gebruikelijk. Na lang blessureleed, startte Wibe van Rooij weer eens in de basis. Gijs Toonen verhuisde naar een positie op het middenveld. Hij deed dat voortreffelijk ook door, net als zijn medespelers, een tomeloze inzet te tonen. Prinses Irene begon sterk aan de wedstrijd. Nadat doelman Van Gerwen werd gespaard, werd het eerste kwartier afgesloten met een mooie Prinses Irene aanval, waarbij Tim van den Brand een goede kopkans kreeg, maar de bal verdween langs. In de 18e minuut een grote kans voor Handel spits Teun Graat, na een blunder achterin. Hij schoot vrij voor doelman Pluk over. Een paar minuten later een mooie schietkans voor Guus Reijnders. Van Gerwen pareerde met zijn voet. Na onnodig balverlies en zwak ingrijpen was rond de 25e minuut Handel dicht bij een doelpunt. Met vereende krachten werd dat uiteindelijk voorkomen. Na een half uur leek Tim van der Heijden alleen op de Handelse doelman af te gaan. Er werd een overtreding tegen hem begaan, de scheidsrechter vergat echter de voordeelregel toe te passen. Prinses Irene speelde met veel bezieling, maar te vaak ontbrak bij de laatste bal de zuiverheid. In de slotseconden ontsnapte Prinses Irene, toen een van de spitsen van Handel in de rug werd geduwd. Konings wuifde de vraag om een strafschop weg.

Rushes Reijnders
In de 2e helft had Handel wat meer het initiatief, maar de verdedigingen van beide ploegen gaven nauwelijks iets weg. Wibe van Rooij loste een schot, maar dat had geen kracht en een verre ingooi van Handel, werd net met het hoofd gemist. De met zijn rushes vaak gevaarlijke Reijnders, bediende Van den Brand, maar zijn inzet was een prooi voor Van Gerwen. Dezelfde Reijnders werd in het strafschopgebied, van achteren getackeld. Of daarbij ook de bal werd geraakt was onduidelijk, maar de foto op voortpagina maakt veel duidelijk!.  Konings vond het niet zwaar genoeg voor een strafschop. De beste kans was rond de 75e minuut voor Handel. Doelman Pluk wist met zijn been een inzet te keren. De bal kwam voor de voeten van Thijs Fonken, die van dichtbij de bal voor het intikken leek te hebben, maar hij raakte de bal volledig verkeerd. Zo ging de beste kans van de wedstrijd voor Handel verloren. Prinses Irene kreeg rond de 80e minuut een paar corners achter elkaar, die gevaarlijk werden, maar steeds kon de bal ontzet worden. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd zoals deze begonnen was.

Echt veel opschieten met deze uitslag doen beide ploegen niet. Wel moet gezegd worden dat, met deze strijdende instelling, het niet anders kan, dan dat Prinses Irene de komende wedstrijden de weg naar boven gaat inslaan.2023-2024_Pr_Irene_-_Handel_03_custom.jpg

2023-2024_Pr_Irene_-_Handel_02_custom.jpg

2023-2024_Pr_Irene_-_Handel_06_custom.jpg