Prinses Irene verliest derby

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Heeswijk 1 (zon)

2e klasse E

24 maart 2024 14:30

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Prinses Irene stond zondag voor de derde keer in 8 dagen aan de aftrap voor een competitiewedstrijd. Na de overwinning op SSS’18 (0-2) en de zwaarbevochten 2-2 donderdagavond tegen Rhode, was nu gemeentegenoot Heeswijk de tegenstander. Tim van der Heijden speelde zijn 250e wedstrijd voor Prinses Irene en werd verwelkomd met een erehaag door jeugdspelers. Of vermoeidheid meespeelde weten we niet, maar in een draak van een wedstrijd delfde de Nistelrodese formatie met 0-1 het onderspit. Vooral de eerste helft was van beide kanten dramatisch slecht. In de 2e helft scoorde Heeswijk al snel via de ingevallen Terry van Steenbergen, die zo ongeveer in zijn eerste balcontact schitterend raak schoot. Kort daarna bracht coach Ton Berens aanvallende impulsen in het elftal. Dat resulteerde tussen de 60e en 80e minuut in een aantal goede mogelijkheden, maar de bal wilde er niet in, ook omdat de scherpte ontbrak. Overigens had het kort na de 0-1, zelfs 0-2 kunnen staan, toen opnieuw Van Steenbergen doelman Pluk tot een prachtige redding dwong (foto voorpagina).

Veel balverlies
Over de eerste helft kunnen we kort zijn. Beide ploegen waren vooral gefocust om niets weg te geven, waardoor er nagenoeg geen enkele kans was. Als die mogelijkheid leek te komen, was de eindpass steeds niet goed. Er was ontzettend veel balverlies en beide ploegen deden daarbij niet voor elkaar onder. De eerste echte kans kwam pas in de 41e minuut en was voor de thuisploeg. Gijs Toonen zag zijn inzet echter met de voeten gekeerd worden door doelman Rick Schouten. Het rustsignaal van de beste man op het veld, scheidsrechter Jan Verpaalen, gaf de ploegen tijd voor bezinning.

Schitterende pass
De 2e helft was amper begonnen en er waren al meer kansen dan in de hele 1e helft. Een vrije rap van Tim van den Brand, werd net niet binnengekopt door Job van Schijnde. Doelman Schouten kon maar half ingrijpen, maar geen doelpunt. Jubilaris Tim van der Heijden schoot een minuut later vanuit een moeilijke hoek in,  maar Schouten raakte de bal net voldoende om hem voorlangs te zien gaan. Vier minuten later was het raak voor Heeswijk. Een schitterende pass met buitenkant voet van Mark Dobbelsteen kwam bij Terry van Steenbergen terecht, die de bal vanaf rand zestien prachtig binnen krulde; 0-1.
Even later schoot dezelfde speler de bal richting kruising, met een sublieme actie voorkwam Pluk erger. Snel daarna bracht coach Berens Wibe van Rooij  en Martijn van den Akker en ging Prinses Irene vol op de aanval spelen. Dat resulteerde in tal van mogelijkheden. Martijn v.d Akker schoot vlak voor de doellijn op een speler en Gijs Toonen zag zijn inzet van dichtbij tegen de voet van Schouten komen. Tim van den Brand ging na een fout achterin, alleen op de doelman af, maar werd naar buiten gedrongen. Zijn inzet werd net voor de doellijn weggewerkt, Jerin v.d. Rakt en Van den Akker zagen hun schoten net langs gaan. Tim van den Brand kreeg een goede kopkans maar raakte de bal totaal verkeerd. In de laatste 10 minuten was het wel gedaan en profiteerde Heeswijk nog bijna van een fout van een Prinses Irene verdediger, die dit herstelde door een overtreding te maken op de punt van de zestien. Wibe van Rooij haalde in de 87e minuut nog een keer hard uit, maar de bal werd zo van richting veranderd dat hij langs ging.

Een zure nederlaag in een wedstrijd waar een gelijkspel ook verdiend was geweest. Komende 2 weken komt Prinses Irene niet in actie. Pas op 14 april wacht dan in een thuiswedstrijd titelkandidaat Handel.

2023-2024_Pr_Irene_-_Heeswijk_02_custom.jpg

2023-2024_Pr_Irene_-_Heeswijk_04_custom.jpg