Voorbij  5 voor twaalf voor eerste elftal

Avanti'31 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Teun Kuijpers
Toon v.d. Heijden
... (e.d.)

2e klasse E

21 april 2024 14:00

R. Karavla

Sportpark De Molenheide
Avantilaan 1
5482RE
SCHIJNDEL

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene verloor zondagmiddag de zeer belangrijke wedstrijd tegen Avant ‘31 met 5-2. Na 12 minuten keek de ploeg al tegen een 2-0 achterstand aan door door positioneel niet goed te staan en duels op cruciale posities te verliezen. Jip Schippers en  Teun Kuijpers scoorden voor de Schijndelnaren.

Als je zoals uw verslaggever dat op je vakantieadres doorkrijgt dan weet je dat het waarschijnlijk een middag van niks wordt. Zeker als meteen in de 2e helft het 3-0 wordt via Toon van der Heijden. Prinses Irene  had toen al drie verse krachten ingebracht. Een daarvan JO-19 speler Job van Schijndel scoorde de 3-1. Toen in de 80e minuut het zelfs 3-2 werd door een eigen doelpunt, gloorde er nog hoop. In het alles of niets spelletje, werd het dat laatste. Jip Schippers scoorde zijn tweede en derde van de middag waardoor het 5-2 werd en Avanti er terecht met de winst vandoor ging. Met name omdat er veel te slap en niet als collectief werd gespeeld deze dag.

Voor Prinses Irene dreigt nu echt de nacompetitie en misschien nog wel erger, directe degradatie. Met nog 4 wedstrijden te gaan zijn de eerste drie tegen directe concurrenten: Eendracht, Union en Olympia ‘18. Die zul je moeten winnen, want het is vijf  voor twaalf geweest. De allerlaatste wedstrijd is tegen de beste ploeg in deze klasse DAW, dat mogelijk nog kampioen kan worden in die wedstrijd! Dus daarvan winnen of 'n punt halen is een utopie.