Korfbalsters winnen

20 maart 2023 9:45

Nadat de dames uit Nistelrode waren voorgesteld door de uitploeg De Korfrakkers uit Erp kon de wedstrijd beginnen. De meiden hadden een doel dat is laten zien welke groei ze doormaken en dat bekronen met een overwinning. De eerste helft startte de Korfrakkers feller, echter kon Prinses Irene snel aanhaken en er werd met 8-8 gerust. In de rust werd besproken om er vol in te gaan. De Korfrakkers staan bekend als een fysieke ploeg, Prinses Irene moest daarin mee gaan. En dat deden ze dan ook. Het was stuivertje wisselen in de tweede helft maar Prinses Irene was vandaag de betere ploeg en nam de punten mee naar huis, 13-14.

De eerste helft begon moeizaam voor Prinses Irene. Binnen enkele minuten stonden De Korfrakkers met 3-0 voor. Toch kwam na 4 minuten het eerste doelpunt voor Prinses Irene vanuit de handen van Gaby van Santvoort. Hierna was het snel weer de Korfrakkers. Daarna wist Prinses Irene met goede aanvallen twee keer achter elkaar te scoren. Dit deden Maurie Verstegen en Gaby van Santvoort. Korfrakkers liet het daar niet bij zitten en zette opnieuw aan waardoor de tussenstand 6-3 werd. Prinses Irene bleef erin geloven want de kansen waren er genoeg. Laura van de Ven en twee keer Kim van Schijndel zorgden ervoor dat Prinses Irene kon aanhaken. Met nog 4 minuten op de klok stond het 6-6. De verdediging van Prinses Irene zette goed druk, maar maakte wat foutjes waar De Korfrakkers twee keer van wist te profiteren. Hierna deed De Korfrakkers hetzelfde en wist opnieuw Gaby van Santvoort twee keer raak te schieten. Daarna mochten de ploegen rusten met een 8-8 tussenstand.

In de rust werd besproken dat de meiden niet aan de kant moesten gaan voor het fysieke spel van de meiden uit Erp en moesten gaan geloven in hun eigen spel. Noor Theunisz had dit goed begrepen en legde een mooi uitgespeelde kans binnen. De eerste voorsprong was een feit. Daarna scoorden beiden ploegen om en om. Voor Prinses Irene deed de goed spelende Kim van Schijndel dit (9-10). Zoals was voorspeld werd de wedstrijd steeds fysieker en de coach van de Korfrakkers pikte nog een gele kaart mee . Prinses Irene leek even onder de indruk en De Korfrakkers profiteerden daarvan. Zij kwamen weer terug op voorsprong (11-10). Hier konden ze niet lang van genieten want Laura van de Ven legde een strafworp binnen, waardoor het weer gelijk was. De spanningen liepen hoog op, dit was ook te zien aan het spel. Ballen plaatsen ging lastiger en de doelpunten lieten even op zich wachten. Toch was het weer De Korfrakkers die de gele mand kon vinden en dit deden ze twee keer achter elkaar. Prinses Irene bleef rustig en probeerde haar aanvallen goed weg te zetten. Dit lukte en Noor Theunisz bracht de stand weer wat dichterbij (13-12). Kort daarna maakte opnieuw Laura van de Ven de stand weer gelijk (13-13).Daarna braken er zenuwslopende minuten aan. Beide ploegen hadden kansen, maar waren niet zuiver genoeg. Met nog 4 minuten op de klok was het Gaby van Santvoort die de wedstrijd op slot gooide. Een zwaar bevochten maar zeker verdiende winst werd binnen gehaald.

Jammer voor Prinses Irene dat zij de eerst helft van het seizoen te weinig punten hebben gehaald, waardoor zij degraderen naar de hoofdklasse. Echter moet het spel wat ze de laatste weken laten zien vertrouwen geven voor het veld. Deze competitie wordt 16 april weer opgepakt.

Opstelling en scores:Gaby van Santvoort (5), Kim van Schijndel (3), Florance Waals, Maurie Verstegen (1), Laura van de Ven (3), Sam van de Doelen, Noor Theunisz (2), Lisan Mikkers
Wissels:Lisan Kerkhof

Competitie korfbal 2022-2023 korfbal 1 wedstrijdverslag