Korfbalsters winnen derby tegen Altior

17 december 2023 21:00

Op deze late zondagmiddag speelden de dames van Prinses Irene de return tegen Altior. De thuiswedstrijd werd toen der tijd verloren met 11-16. Vanaf het begin van de wedstrijd was te zien dat de oranjehemden dit niet nogmaals wilden laten gebeuren. Een goede start zorgde ervoor dat er werd gerust met een 4-6 voorsprong. Deze keer was zowel de eerste als tweede helft scherp en konden de dames van Prinses Irene uitlopen naar een 10-13 winst.

Om 15:30 uur startte de wedstrijd onder het toeziend oog van veel meegereisde supporters. Zij zagen dan ook hoe Nora kalm een vrije worp wist binnen te leggen in de eerste minuut. Altior liet wel zien dat ze ook scherp waren en maakte vrij snel de gelijkmaker. Verdedigend deden de Nisseroise dames precies wat ze was opgelegd door de trainers, Auke en Stefan. Onze aanval wist hier van de profiteren. Altior gaf op sommige momenten erg veel druk, waardoor Prinses Irene soms bijna door de schotklok heen was. Maar Maurie wist met een onehander in de laatste paar seconden van deze schotklok toch het mandje te vinden. Altior gaf nog niet op en kwam zelfs op een voorsprong van 4-3. Later leerden we dat dit ook de laatste voorsprong van Altior is geweest. Aanvallend maakten de dames van Prinses Irene mooie afstandschoten en Florance strafte een fout van Altior af door rustig een strafworp binnen te leggen. Met een 4-6 voorsprong werd toen de kleedkamer opgezocht.

Na positieve woorden en iedereen weer op scherp gezet te hebben begon de tweede helft. Het was Altior die deze keer het mandje wist te vinden, waardoor zij weer dichter bij kwamen. Maar door herhaaldelijke fouten kregen Noor en Nora de mogelijkheid om beiden hun strafworp te benutten. De wil om te winnen was bij iedereen te zien en Prinses Irene beloonde zichzelf dan ook door viermaal achter elkaar te scoren. 10 minuten voor tijd wist Maurie haar 3e van de middag te maken wat de stand bracht naar 7-13. De laatste 10 minuten werden wat slordiger maar desalniettemin werden de punten aan Nisseroise kant gehouden door met 10-13 te winnen van Altior.

Door deze winstpunten en de andere uitslagen in de poule, staat Prinses Irene NIET meer op de laatste plaats. Ze zijn gestegen naar de 4e plek!

Opstelling en scores:
Kim van Schijndel (1), Florance Waals (1), Guusje vd Brand, Nora Schouten (3), Maurie Verstegen (3), Lisan Mikkers (1), Noor Theunisz (2), Evi vd Broek

Wissels:
Gaby van Santvoort (2), Jill van Niftrik