Korfbalsters spelen sterke eerste helft

5 november 2017 13:30

De korfbalsters van Prinses Irene speelden vandaag hun eerste wedstrijd in de zaal. Prinses Irene wist in de eerste helft goed aan te haken, waardoor met een 6-9 stand gerust werd. Na de rust kwam Prinses Irene terug tot een 9-10 tussenstand, maar kon daarna de korf niet meer vinden. Be Quick was vooral in deze fase de bovenliggende partij en schoot vanuit alle hoeken van het veld raak. De punten gingen mee naar Nuland met een 11-25 einduitslag.

Prinses Irene met vertrouwen
Prinses Irene begon scherp aan de wedstrijd. Na drie minuten spelen kwamen de oranje hemden op voorsprong door een doorloopbal van Hilde Pittens. Direct scoorde Be Quick tegen, maar Maddy van Dijk zette Prinses Irene weer op voorsprong door van afstand te scoren. Daarna nam Be Quick het initiatief door vier afstandschoten raak te schieten en een strafworp. Hierdoor kwamen de meiden van Prinses Irene met 2-6 achter. Prinses Irene liet veerkracht zien door zich terug te vechten en scoorde hierdoor drie keer achter elkaar. Dit deden Laura van de Ven, Linda van Tilburg en Maddy van Dijk. Daarna lagen de scores weer aan Be Quick zijde en maakte er nog drie voor rust. De nieuwe kracht Nora Schouten liet zien dat ze talent heeft door een mooi uitgespeelde doorloopbal raak te gooien. Hierdoor werd er gerust met een 6-9 achterstand.

Zeer sterke fase Be Quick
In de rust werd er door coach Arno Theunisse orde op zaken gesteld en groeide het vertrouwen om sterk de tweede helft in te gaan. Dit deden de meiden van Prinses Irene door het eerste doelpunt na rust binnen te gooien. Annelies Thijsen deed dit door middel van een korte kans die perfect werd aangespeeld door Maddy van Dijk. Be Quick scoorde tegen maar Laura van de Ven en Annelies Thijssen brachten de marge terug tot een doelpunt verschil. Dit was het moment om door te pakken maar de meiden van Be Quick gingen op dat moment een hele sterke fase in. Ze lieten zien waarom ze titelkandidaat zijn en scoorde maar liefst veertien keer. Een schot van Laura van de Ven kon deze reeks nog doorbreken maar het mocht helaas niet meer baten. Evy van de Akker kon nog een keer de korf vinden in de eindfase maar het kwaad was al geschied. Het laatste woord was nog voor Be Quick waardoor de scheidsrechter de wedstrijd affloot met een 11-25 uitslag.

Opstelling en scores:
Laura van de Ven (3), Linda van Tilburg (1), Maddy van Dijk (2), Gaby van Santvoort, Hilde Pittens (1), Sanne Pluk, Evy van den Akker (1), Nora Schouten (1)
Wisselspeelsters:
Annelies Thijssen (2) en Esther van Venrooij