Update coronavirus (laatste update: 02-04)

11 maart 2020 20:30

Bestuur

Het bestuur neemt de nodige maatregelen om verspreiding van coronavirus tegen te gaan. Dit artikel zal de komende tijd waar nodig ge-update worden om u zo op de hoogte te houden van het virus en hoe RKSV Prinses Irene hier mee om gaat.

2 april: Het bestuur heeft een officiële mededeling gedeeld. Daarin geeft zij aan dat ook Prinses Irene zich uiteraard aan de maatregelen van de overheid, het RIVM en de sportbonden houdt. "Al enige tijd is ons sportpark gesloten. Er zijn geen wedstijden, geen trainingen en ook de andere activiteiten gaan niet door." Dit heeft financiële gevolgen, ondanks de tegemoetkomingen van de overheid en ondersteuning van eventuele toekomstige noodfondsen. Prinses Irene is gelukkig door goed beleid een financieel gezonde vereniging geweest. Uiteraard blijft de gezondheid van iedereen het belangrijkste en daarnaast doet het bestuur een hoopvolle oproep: "Ondanks we elkaar niet kunnen opzoeken moeten we verbonden blijven met elkaar en komen wij SAMEN deze strijd door." Klik hier om de officiële mededeling van het bestuur te lezen.

21 maart: Het bestuur heeft een aanpassing gedaan in het beleid inzake het corona-virus, waarbij ook rekening is gehouden met de nieuwe maatregelen van de overheid.  Dat is te lezen in de nieuwe officiële mededeling van het bestuur. Daarin staat dat tot en met 6 april het gehele sportpark op slot gaat. Er vinden in die periode geen activiteiten plaats. "Wij verbieden het om hier samen te komen en wij verzoeken iedereen om ons sportpark niet te betreden. De toegangspoorten gaan op slot." Daarnaast gaat ook het internationaal toernooi Brabant Open 2020 op 11 en 12 april niet door. Prinses Irene hoopt in april 2021 samen samen met Euro-Sportring, HVCH en Berghem Sport een nieuwe editie te organiseren. Klik hier om de officiële mededeling van het bestuur te lezen.

13 maart: De landelijke maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan zijn fors aangescherpt. Het bestuur heeft in lijn hiermee besloten om tot en met 31 maart alle activiteiten stil te leggen. Klik hier om de officiële mededeling van het bestuur te lezen.

11 maart:
 Afgelopen weekend is er op ons sportpark een persoon geweest die besmet is met het coronavirus. Dit is vanavond aan het bestuur van Prinses Irene medegedeeld.

Mocht je klachten hebben, koorts meer dan 38⁰ Celcius en luchtwegklachten (zoals hoesten of kortademigheid) neem dan telefonisch contact op met het RIVM / GGD.

Dit artikel wordt waarnodig bijgewerkt. In de titel van het artikel kunt u lezen wanneer de laatste update is toegevoegd.

Maart - Update corona-virus - Poster RIVM 12-03

Bron: Beeld: Kelly Sikkema via Unsplash.com