Geslaagde en zeer leuke online quiz: ‘t seuvende winnaar

9 februari 2021 7:30

Quizcommissie

Vanwege corona dit jaar geen quizcompettie zoals we die al 56 jaar kennen. Echter, de quizcommissie denkt niet in onmogelijkheden, maar in alternatieven. Dus, met alle beperkingen vanwege corona (1,5 meter onderlingen afstand bewaren, maximaal één bezoeker, een avondklok, etc.) in acht houdend, werd er een heuze online quiz-editie georganiseerd. door de quizcommissie werd georganiseerd. Met uiteindelijk 66 deelnemers kon dan ook op maandag 25 januari jl. door Jos Bongers, voorzitter van de quizcommissie, iedereen welkom geheten worden.

Nu kan de organisatie ook wel rekenen op Maurice van Hintum – naast zijn lidmaatschap van de quizcommissie beschikt hij als professioneel quizmaster namelijk ook over de nodige faciliteiten voor deze online editie. Dankzij Kwistum werd deze quiz dan ook mogelijk gemaakt voor alle Prinses Irene leden.
De deelnemers die zich vooraf hadden aangemeld waren verdeeld over een totaal van 18 teams, varierend van één tot vijf personen. Men mocht zelf een naam kiezen en van die vrijheid werd uiteraard geprofiteerd. Met soms de meest ludieke namen, zoals “Nie rellen maar kwissen”, “Uitgroei”, “De thuiskappers van Uitgroei” en “(Aller)jonkies van ‘t Bierde” was het alleen al een feest om de teams af te kondigen. Vooraf waren alle deelnemers geïnformeerd over het reilen en zeilen om vanuit de eigen thuissituatie deel te nemen (er was bijvoorbeeld voorzien in een eigen break-outroom).

Na het openingswoord van Jos nam Maurice dan ook de regie over en stelde met mooie beelden en soms filmpjes de vragen over algemene zaken, sport, Prinses Irene, regio en muziek. Wat al meteen opviel: ook bij deze online editie was en bleef het spannend tot en met de laatste ronde. De verschillen aan de top waren minimaal! Uiteindelijk kon even na 22.30 uur de winnaar bekend gemaakt worden.

De eerste prijs ging met 48 punten naar team ’t seuvende, met daarin Maarten van der Heijden, Menno Pennings en Wouter van Houting (niet ontoevallig lid van Heren 7, mogelijk nog beruchter tijdens de quiz-competitie dan de voetbalcompetitie). Tweede werd het team Nie rellen maar kwissen (Anne Schouten, Ilona van Grinsven, Jasmijn Pittens, Maud Smits en Meike Pittens) met 47 punten en het brons ging naar JEL (Jillian, Eric en Laurens van der Heijden) met 46 punten.

Behalve de prijzen 1, 2 en 3 die gewonnen konden worden, waren ook nog een vijftal levensmiddelenmanden en twee paraplu’s met oranje sjaal (beschikbaar gesteld door de supportersclub) te winnen. Na elke ronde vond er een trekking plaats en zo wonnen Tzeitel van der Leest, Henriette Verstegen, Laurens van der Heijden, Bernd Reyniers en Indy van Grinsven een levensmiddelenmand en Maud Smits en Ron van Roosmalen een paraplu met sjaal.

Na afloop feliciteerde Jos de winnaars, dankte alle deelnemers en dankte met name Maurice voor zijn rol als quizmaster. Hoewel het een geslaagde editie was, hoopt de organisatie  dat volgend jaar de quiz weer normaal in de kantine kan plaatsvinden. Want hoewel er ook na deze editie zeker gelegenheid was om gezellig na te praten en te chatten, maakt een reallife quiz de borrel net wat makkelijker. Vele chatberichten kwamen nog voorbij over de gezellig en fantastisch verlopen quizavond.

De quizcommissie bestaande uit Jos Bongers, Riekie van de Wetering, Diana van Es en Maurice van Hintum laten weten de online quiz graag te hebben willen organiseren en kijken eveneens terug op een zeer geslaagde en leuke quizavond.

Bron: Beeld: Archiefbeeld RKSV Prinses Irene

corona coronavirus quiz quiz finale quizcompetitie 2020-2021