Fotovraag levert Heren 2 de eindoverwinning op

25 januari 2020 0:00

Quizcommissie

Op de derde quizavond op maandag 20 januari jl. gingen ook deze keer vijf teams met elkaar de strijd aan voor een plaats in de finale. Het werd een spannende strijd, waarbij het ook nu weer erg gezellig was met uiteraard op zijn tijd een lekker glaasje bier of een ander drankje. Een kleine voorsprong van Heren 6 bij de laatste (foto)vraag was niet voldoende om daarmee de eindoverwinning veilig te stellen. Heren 2 ging er uiteindelijk met de winst vandoor.

Na het welkomstwoord van Jos Bongers werd het startschot gegeven met de vraag ”van wie zijn deze paar ogen”. Drie teams gaven drie goede antwoorden, Heren 6 was wel het snelst en scoorde daarmee 25 punten, gevolgd door Korfbal recreanten met 20 punten en Heren 2 met 15 punten. De supporters en Vrouwen 1 behaalden hierbij geen punten.
Hierna volgden de 5 rubrieken met steeds 5 vragen op het gebied van sport, “In het jaar”, amusement, algemeen en tot slot Prinses Irene. Heren 6 had met 114 punten een riante voorsprong opgebouwd op Heren 2 (90 punten), Korfbal recreanten (89 punten), vrouwen 1 (71 punten) en supporters (69 punten).

In de pauze vond vervolgens weer de verkoop van de loten plaats, kon er een drankje worden gehaald en werden er enkele versnaperingen op de tafel gezet. Aansluitend kon iedereen weer deelnemen aan het spel “raad het geluid”.

Daarna werd gestart met de tweede helft met diverse teamopdrachten en spellen. Gestart werd met de “mobieltjeschallenge”, waarbij in tegensteling tot de andere vragen en onderdelen de mobieltjes gebruikt mogen worden. Na vijf minuten zweten en ploeteren gaf Heren 2 als enige drie goede antwoorden, waardoor de achterstand op heren 6 werd teruggebracht naar vier punten. De joker voor  heren 6 leverde met maar één goed antwoord geen extra punten op.
Hierna bleven de verschillen tussen Heren 6 en Heren 2 gelijk en na het estafettespel, de geluidsvraag, curling, de muziekronde en het trekbiljartspel waren er nog 3 kanshebbers voor de eindoverwinning. Tijdens het curlingspel  had een van de commissieleden bedacht om onder de  tafel plaats te nemen, om zo de schijven op te vangen die het doel voorbij vlogen. Vrouwen 1 en ook de supporters maakten hun joker waar en scoorden 10 extra punten.

Met nog alleen de fotovraag te gaan en de hiermee te behalen 30 punten waren de 3 kanshebbers voor de eindoverwinning nu nog: Heren 6 met 234 punten, Vrouwen 1 met 221 punten en Heren 2 met 215 punten.
Door tweemaal een fout antwoord te geven scoorden Heren 6 en de supporters 0 punten en maakten opeens Heren 2 en Vrouwen 1 kans op de finaleplaats. Met 22 punten voor Heren 2 passeerden zij  inderdaad Heren 6. Omdat de score van Vrouwen 1 beperkt bleef tot 13 punten eindigden zij gelijk met Heren 6 maar daarmee wel achter Heren 2. Heren 2 behaalde daarmee dus uiteindelijk de eindoverwinning.

De einduitslag  van deze 3e avond is daarmee als volgt:
1e plaats           237 punten       Heren 2
2e plaats           234 punten       Vrouwen 1
                         234 punten       Heren 6
4e plaats           167 punten       Korfbal recreanten
5e plaats           154 punten       Supporters

Hierna volgde een bedankje en een welgemeend applaus voor de scheidsrechters Theo, Herman, Antoon, Willy en Arnold, fotograaf Teun en barkeepster Ans. Vervolgens werd er nog veelvuldig gejuicht bij het winnen van de diverse prijzen bij de trekking van de loterij, kon e.e.a. worden opgeruimd en was het daarna tijd voor de derde helft.

Maandag 27 januari a.s. is het de beurt aan Heren 5, Heren 10-1, Korfbal 3 en Vrouwen 3 om een finaleplaats te veroveren, aanvang 20.00 uur. Ook dan is iedereen weer van harte welkom.

Meer foto's zien van de derde quiz-avond? Klik dan hier!
Bron: Beeld: Teun Bevers

2020 H2 H6 Supportersclub Vr1 quiz quizcompetitie 2019-2020 winterstop