Derde scoort met Van den Bogaart

17 september 2019 6:00

Webredactie

Heren 3 haalt weer de headline, nadat zondag beide doelpunten op naam van Van den Bogaart konden worden geschreven. Het neven-duo Ron en Rene, die normaliter niet per se voor de doelpunten zorgen, zorgde daarvoor dat Heren 3 door mag in de beker, maar dat team is niet het enige team van Prinses Irene wat door speelt voor de beker. Ook Heren 2, Heren 4 en Vrouwen 3 zijn door. Die laatste wist zich vorige week overigens al te plaatsen, aangezien een van de poulegenoten zich had teruggetrokken uit de bekercompetitie. Dat kwam goed uit, want nu kon Vrouwen 2 en Vrouwen 3 elkaar helpen en dat leverde in beide gevallen de teams ook mooi wat extra doelpunten op.

Heren 2 had een lastige wedstrijd voor de boeg tegen hoofdklasser Blauw Geel 2, “op papier een onmogelijke opgave”. Het bleek echter anders te lopen, want de Oranjemannen wisten met 1-2 verdiend de overwinning op te eisen in Veghel. Kort keken de mannen nog tegen een 1-0 achterstand aan, maar binnen 10 minuten was de score al omgebogen naar een nette 1-2 voorsprong, beide doelpunten van de voet van Wout Soetekouw, en in de tweede helft kwam het team verder niet in gevaar.
Het derde wist dus te winnen met 2-0 van HVCH 6 en is daarmee door in de beker. In het wedstrijdverslag kunnen we lezen dat dat een mooie prestatie is, aangezien dat eerder telkens nét niet lukte. Beide doelpunten vielen in de eerste helft, eenmaal uit een combinatie van Jeroen Bekkers met Rene van den Bogaart en eenmaal uit een penalty. Een feestje waard dus!

Ook Heren 4 bekert verder na de derde overwinning op een rij. Warmdraaien, zullen de mannen van het vierde denken. Het was overigens een zogenaamde ‘stroperige overwinning’, zo mogen we lezen. Desalniettemin een nette overwinning: 2-1.
Heren 5 leed een 3-0 nederlaag in Reek, maar dat zal niet hetgeen zijn waar Pierre de Mol het meest van zal hebben gebaald afgelopen zondag. September - weekendoverzicht - week 37“Terwijl Pierre de Mol nog op de wc zat, waren wij al vertrokken richting Achilles Reek 2.” Zoals de coach omschreef “een wedstrijd om des keizers baard,” maar toch wil je als team natuurlijk winnen. Dat lukte dus helaas niet, al leek het wel dat Prinses Irene in de tweede helft de bovenliggende partij was. Of dat te maken had met de eerder genoemde dhr. Mol, die gelukkig nog wel kon aanhaken bij de tweede helft, laten we over aan de speculanten.
Voor Heren 6 stond er zondag een pittige pot op het programma tegen UDI’19. Een wedstrijd waarin het lange tijd gelijk op ging, maar waar het team helaas toch strijdend ten onder ging. Het spelbeeld geeft in ieder geval wel veel hoop voor het komende seizoen, aldus de coaches.

“Vinkel uit, altijd lastig,” we halen het cliché maar weer uit de kast. Waar de ploeg eerder al met 12-0 en 6-0 had verloren, leek het dus in eerste instantie kat in het bakkie, maar de realiteit bleek anders. In de rust was het 2-0 voor de Vinkelnaren, wat zorgde voor stilte in een (zo gokken wij) anders rumoerige kleedkamer. Gelukkig bleef de schade daartoe beperkt en wist Niels Koenen nog de 2-1 te maken. Eer enigszins gered, maar het team staat nu vlak voor de competitie helemaal op scherp. Tegen TOP zullen de messen dan ook geslepen zijn!
Heren 8 had “een totale offday,” als we coach Tjeu Vogels moeten geloven. Tegenstander TOP 7 – hetzelfde team waar Heren 7 komende zondag tegen moet spelen – had daar minder last van. Met een 4-0 achterstand wist Rutger Herckenrath uiteindelijk toch nog de eer te redden en de 4-1 te scoren. Laten we het er op houden dat na vorige week het kruit een beetje was verschoten en dat voor volgende week alle kracht is hervonden, precies op tijd voor de competitie.

In Heeswijk-Dinther mocht Vrouwen 2 aantreden tegen Avesteyn/heeswijk VR2. Met ondersteuning van Anne Bosch, Cheyenne, Fen, Fleur en Seline van Vrouwen 3 werd er een krachtige overwinning binnengehaald. Er werd met 0-5 gerust en uiteindelijk werd het een mooie, dikke 0-8 in het voordeel van de Puinbreker-babes. Doelpunten waren er van Tzeitel (3x), Malissa, Seline (2x) en Cheyenne (1).
Bron: Beeld: Archiefbeeld RKSV Prinses Irene

2019-2020 voetbal week 37 weekendoverzicht