Spes 2-Pr Irene 2 9-7 ruststand 4-3

17 september 2017 19:00

Rita Pater

Vandaag togen we met een stralend zonnetje naar Milsbeek om tegen Spes 2 onze wedstrijd te spelen.

Spes begon fel aan de wedstrijd en wist meteen via een korte kans op een 1-0 voorsprong te komen.Esther wist in de 4e minuut, eveneens uit een korte kans de stand gelijk te trekken naar 1-1. Door beide ploegen werd er een sportieve strijd gestreden.

De Spes dames waren wat beter op elkaar ingespeeld dan wij en wisten uit een korte kans, een vrije worp  en een afstandsschot op een voorsprong van 4-1 te komen. Voor rust wisten Robin uit een korte kans en Anne met een afstandsschot onze achterstand te verkleinen naar 4-3.

Een prima uitgangspunt om na rust proberen aan te haken.

Echter het was Spes die de 2e helft de score wist te openen. Uit 2 korte kansen bouwde ze de voorsprong weer uit naar drie doelpunten. De Prinses Irene dames bleven echter fel strijden en lieten zien dat Spes de punten niet cadeau ging krijgen. Esther verkleinde de achterstand weer naar 2 door een toegekende strafworp te benutten. Spes scoorde van ver de de 7-4 en Anne wist een korte kans te benutten en maakte er weer 7-5 van. Spes wist wederom uit korte kansen 2x te scoren, maar ook wij scoorden middels Robin met een afstandsschot en Lizan uit een korte kans. Onze meiden voelden dat er misschien wel een stuntje inzat dat wellicht met een puntje beloond kon worden. Het lukte helaas niet meer in de laatste 5 minuten te scoren waardoor Spes met een 9-7 overwinning aan de haal ging.

Jammer meiden, maar super hard gewerkt. Nog geen puntjes binnen weten te halen, maar heb geduld want ik weet zeker dat deze komen gaan.

Vera Ruys van de A1 maakte vandaag als wissel haar debuut in Pr. Irene 2. Dit deed ze uitstekend! Vera bedankt dat je er bij was vandaag.

Opstelling en scores:

Esther v. Venrooij (2x), Lizelle v. Zutphen, Lieke Bakker, Robin vd Boom (2x), Anne Schouten (2x), Anke v. Leuken, Marleen Thijssen, Carolien v. Santvoort

Wissels: Lizan Kerkhof (1x), Vera Ruys

Korfbal 2 2017-2018