Korfrakkers 3-Pr. Irene 2 12-13

14 oktober 2017 19:15

Rita Pater

Omdat Korfrakkers hun thuiswedstrijden op zaterdag spelen reisden we op deze zonnige zaterdag af naar Erp om tegen Korfrakkers 3 te spelen. Het blijft een aparte gewaarwording om op zaterdag te spelen ipv de vertrouwde zondag.
Korfrakkers 3 is een team met oud selectiespeelsters die erg veel ervaring hebben. Omdat het ons al eens eerder gelukt was om ze een puntje af te snoepen, was dat ook voor vandaag minimaal de doelstelling.

Korfrakkers opende de score met een mooi afstandsschot. Marleen stelde daar een goede doorloopbal tegenover en scoorde de 1-1. Korfrakkers wist 3x achtereen te scoren en liep uit naar 4-1. We bleven heel goed ons eigen spel spelen en Esther wist uit een korte kans de 4-2 te scoren. Korfrakkers beschikte over dames met een zeer goed afstandsschot en scoorde 2x van ver en verruimde de voorsprong naar 6-2. Onze dames voelden echter dat ze niet de mindere waren en bleven knokken én met resultaat. Puntje voor puntje slopen we dichterbij. Esther middels een korte kans. Robin en Carolien beide met een mooi afstandsschot en daarna nog een keer Carolien met een korte kans. Zo stond er een mooie 6-6 op het scorebord. Korfrakkers was echter niet van plan om de overwinning weg te geven en zette met 3 rake schoten ons weer op een achterstand van 9-6. Maar de Prinses Irene dames wisten van geen opgeven. Sanne benutte een korte kans voor rust en verkleinde de achterstand weer naar 2. Met deze stand zochten de dames de kleedkamer op voor de rust. Iedereen was het erover eens dat er mogelijkheden waren om de wedstrijd naar ons toe te trekken. Dus het was zaak goed van start te gaan na de rust.

Dit lukte, Esther wist met 2 doelpunten uit een korte kans en een benutte strafworp de stand wederom gelijk te trekken naar 9-9. Maddy kwam het veld in en wist met een mooie doorloopbal ons voor het eerst op een voorsprong te zetten van 10-9. Het slotstuk van de wedstrijd werd een ware thriller. Korfrakkers scoorde de 10-10. Esther wist uit een korte kans ons weer op voorsprong te zetten 11-10. Wederom trok Korfrakkers de stand gelijk 11-11. We roken de overwinning en met keihard werken door iedereen wist Gaby ons weer op een voorsprong te zetten 12-11. Maar ook Korfrakkers wilde de overwinning en wisten weer langszij te komen en scoorde 12-12. In de laatste minuut pakte Arno 2x een time out en de gegeven opdrachten werden perfect uitgevoerd. Maddy scoorde het winnende doelpunt en de scheidsrechter floot meteen daarna voor het einde van de wedstrijd. Meiden wat hebben jullie het spannend gemaakt, maar dit zijn wel geweldig mooie wedstrijden om bij te mogen zijn.
Maddy, Gaby en Laura bedankt dat jullie vandaag wissel bij ons waren!

Na afloop togen we met de hele selectie naar t Pumpke om daar onder het genot van een heerlijk etentje de eerste seizoenshelft gezellig af te sluiten. Nu een weekje vakantie en daarna met frisse koppies van start met de zaalcompetitie.

Opstelling en scores:
Esther v, Venrooij (5x), Robin vd Boom (1x), Lizan Kerkhof, Marleen Thijssen (1x), Sanne Pluk (1x), Carolien v. Santvoort (2x), Cilke Soetekous, Anke v. Leuken
Wissels: Anne Schouten, Lizelle v. Zutphen, Maddy v. Dijk (2x), Gaby v. Santvoort (1x), Laura vd Ven

Korfbal 2 2017-2018