Pr. Irene 2-Oranje Wit 2 11-17, ruststand 5-9

10 september 2017 19:00

Rita Pater

Na een duidelijke voorbespreking door Arno, startte onze wedstrijd tegen Oranje Wit 2.

Zij wisten de 1e minuut de score te openen uit een korte kans. Kort daarna wist Robin de stand gelijk te trekken met een mooi afstandsschot. Oranje Wit was echter wat feller en beter op elkaar ingespeeld dan wij en wisten met een afstandsschot en een doorloopbal op een 1-3 voorsprong te komen. Wederom was het Robin die de achterstand verkleinde met een kort schot. De 10 minuten die daarna volgden wist Oranje Wit hun voorsprong uit te bouwen naar 2-6. We konden weer aanklampen door twee doelpunten van Lizelle uit een korte kans en een mooi afstandsschot. Oranje Wit liet echter zien dat ze vandaag met de punten naar huis wilden en scoorden via een afstandsschot en een strafworp de 4-8. Kort voor rust wist Esther een strafworp te verzilveren, maar ook Oranje Wit wist nog 1x het mandje te vinden waardoor we gingen rusten met een 5-9 achterstand. Nog niets aan het handje maar het moest wat feller en de opdrachten die werden gegeven moesten wel uitgevoerd worden.

Na rust was het echter wederom Oranje Wit die de score wist te openen. Anne kon wat terugdoen door een goed genomen vrije worp. Oranje wit wist te scoren uit een korte kans en Lizelle scoorde haar 3e van vandaag uit een korte kans. Oranje Wit wist hier echter weer twee doelpunten tegenover te stellen, dus lukte het ons niet om onze achterstand in te lopen. Esther wist wederom een strafworp te verzilveren. Oranje Wit scoorde van ver. Anke scoorde een doorloopbal en Anne wist de 10-14 op het scorebord te brengen, door te scoren uit een korte kans. Maar Oranje Wit hield de touwtjes in handen en wisten 3x achtereen uit een korte kans te scoren. Carolien maakte het laatste doelpunt deze middag en bracht de eindstand van 11-17 op het scorebord.
Het verschil op het veld was niet zo groot als de uitslag doet vermoeden, maar Oranje Wit was vanmiddag wel de terechte winnaar van deze wedstrijd.

Evie Pittens uit Senioren 3 maakte vandaag ons team compleet; Evie bedankt dat je er was!

Opstelling en scores:
Esther van Venrooij (2x), Lizan Kerkhof, Lizelle van Zutphen (3x), Robin vd Boom (2x), Anne Schouten (2x), Cilke Soetekouw, Anke v. Leuken (1x), Carolien v. Santvoort (1x)

Wissels: Lieke Bakker, Marleen Thijssen, Evie Pittens

Korfbal 2 2017-2018