Korfbalsters konden niet bij blijven

2 april 2018 20:00

Vandaag hebben de korfbalsters de veldcompetitie weer opgepakt. Swift uit Velden kwam op bezoek. Prinses Irene startte deze wedstrijd zonder de geblesseerde Gaby van Santvoort. Lotte Wilbers verving haar en begon in de basis. Swift nam het initiatief in de wedstrijd, maar tot net na de rust kon Prinses Irene bij blijven tot 6-6. Daarna paste Swift hun verdedigende tactiek aan en Prinses Irene stond op slot. Swift begon raak te schieten en liep over Prinses Irene heen. Uiteindelijk ging Swift terug naar huis met een 7-16 eindstand.

Prima verdedigend werk
De beste schutter aan kant van Swift opende de score met een doorloopbal en een afstandschot. Hierdoor werden de meiden van Prinses Irene op scherp gezet. Het eerste doelpunt voor Prinses Irene maakte Annelies Thijssen met een afstandschot. Daarna was Swift weer zuiver en de stand werd 1-3. Een fase met weinig doelpunten volgde, wat vooral te wijten was aan goed verdedigend werk vanuit de kant van Prinses Irene. Helaas werden de eigen kansen niet benut waardoor Prinses Irene niet kon aanhaken. Hilde Pittens liet haar schot kracht zien en scoorde een prachtig afstand schot. Daarna was het direct 2 keer Swift wat kon scoren en de stand werd 2-5. In de eindfase van de tweede helft was het stuivertje wisselen. Voor Prinses Irene maakte uitblinker Sanne Pluk de 3-5. Swift antwoordde meteen met een afstandschot van de scherpschutter, maar Laura van de Ven maakte de laatste van de tweede helft en er werd met 4-6 gerust.
Prinses Irene op slot
In de rust werd duidelijk op een rij gezet hoe Prinses Irene moest gaan spelen, en dit kwam meteen in de tweede helft uit de verf. Sanne Pluk scoorde vanuit een slimme kans. Direct daarna zette zij een prima actie in, die Swift niet zag aankomen en de scheidsrechter alleen maar kon bestraffen met een strafworp. Evy van den Akker gooiden deze binnen, waardoor Prinses Irene de stand weer gelijk trok tot 6-6. Prinses Irene kreeg hoop maar helaas liet Swift hun klasse zien. Zij hebben de kwaliteiten om direct te switchen van tactiek en zetten Prinses Irene compleet vast. Er moesten lange lijnen gelopen worden maar de ballen kwamen niet aan. Swift kon blijven aanvallen en scoorde er drie achter elkaar. Maddy van Dijk die door haar werk in de zorg de eerste helft afwezig was kwam het veld in. Zij liet zien dat ze een van de beste aanvalsters is en gooide meteen een afstandschot binnen. Daarna brak er een fase aan die gunstig uitviel voor Swift. Zij scoorden 7 keer tegen waarvan 6 afstand schoten. Prinses Irene kon in de slotfase geen doelpunt meer maken, waardoor er werd afgefloten met een 7-16 eindstand.
Opstelling en scores:
Linda van Tilburg, Evy van den Akker (1x), Sanne Pluk (2x), Nora Schouten, Annelies Thijssen (1x), Hilde Pittens (1x), Laura van de Ven (1x), Lotte Wilbers
Wisselspeelsters:
Maddy van Dijk (1x)